اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان خبر داد

رشد 8 درصدی جذب سرمایه‎گذاری در گلستان/ تمام زیرساخت‎ها در جذب سرمایه‎گذار فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان از افزایش هشت درصدی جذب سرمایه‎گذاری نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.

رشد 8 درصدی جذب سرمایه‎گذاری در گلستان/ تمام زیرساخت‎ها در جذب سرمایه‎گذار فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان نیما بیرودیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: رشد 16 درصدی اشتغال نیز در گلستان نسبت به سال گذشته به وجود آمده که این مهم نشان‎دهنده رشد سرمایه‎گذاری در استان است.

وی با بیان اینکه 22 شهرک در نواحی صنعتی استان وجود دارد خاطر نشان کرد: 927 قرارداد صنعتی در شهرک‎های استان منعقد شده و 477 واحد بهره‎بردار نیز در این زمینه وجود دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان تصریح کرد: اشتغالی که بر اساس پروانه بهره‎بردار در استان ایجاد شده حدود 8 هزار نفر است و پیش‎بینی می‎شود اگر تمام طرح‎های مذکور "927 قرارداد" به بهره‎برداری برسند با حمایت‎های ویژه صنعت خواهیم توانست 14 هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

بیرودیان از وجود شهرک‎های صنعتی در تمام شهرهای گلستان خبر داد و متذکر شد: در حوزه زیرساخت‎ها کمبودی در گلستان احساس نمی‎شود و لزومی به افزایش تعداد شهرک‎ها نیست و چنانچه در شهرستانی با کمبود در این زمینه مواجه باشیم با توجه به زمین‎های صنعتی آماده‎ای که در شهرستان‎ها وجود دارد نسبت به توسعه شهرک صنعتی اقدام خواهیم کرد.

وی از راه‎اندازی زون ویژه صنایع پایین‎دستی در استان خبر داد و یادآور شد: در منطقه ویژه اقتصادی زون‎بندی صورت گرفته که این مهم یکی از نقاط قوت استان محسوب می‎شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان اضافه کرد: زون سرمایه‎گذاری خارجی نیز در منطقه ویژه طراحی شده است که این امتیاز سبب شده تا آمادگی پذیرش سرمایه‎گذار خارجی را داشته باشیم.

بیرودیان از معرفی صنایع مادر در شهرک یک هزار هکتاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در گلستان به دلیل موقعیت استان‎های شمالی با کمبود زمین مواجه هستیم اما وجود شهرک یک هزار هکتاری توانسته، دغدغه صنعتی استان را کاهش و مرتفع کند.

وی بیان داشت: طرح فولاد شرکت صنعتی بندرگز از طرح‎های دارای اشتغال و صنعتی گلستان است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول