اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس حزب "مصر القومى" در گفت‌وگو با فارس:

حادثه سینا کار اسرائیل برای تاثیر بر روابط محکم مصر و فلسطین است

خبرگزاری فارس: رئیس حزب مصر القومی گفت: تل‌آویو از مستحکم شدن روابط دولت مصر به ریاست محمد مرسی با فلسطینیان متضرر شده و می خواهد این روابط راهبردی را برهم بزند.

حادثه سینا کار اسرائیل برای تاثیر بر روابط محکم مصر و فلسطین است

"عفت السادات"، رئیس حزب مصر القومی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قاهره هدف از عملیات تروریستی یکشنبه گذشته در صحرای سینا که به کشته شدن 16 نظامی مصری منجر شد از یک سو برای ایجاد شکاف بین مصر و فلسطین و برهم زدن امنیت و ثبات مصر از سوی دیگر دانست.

وی افزود: بی تردید این ناامنی ها بر اقتصاد مصر تاثیر خواهد گذاشت و روند حرکت تولید در کشور را که با هدف توسعه و پیشرفت و تحقق دستاوردهای انقلاب صورت می گیرد، متوقف می کند.

عفت السادات درباره اینکه چه کسانی در پس این حادثه ترروریستی و موارد مشابه آن در منطقه سینا مصر هستند گفت:گروه هایی به اسم نیروهای تندرو برای انجام این عملیات تروریستی اجیر می شوند در حالی که این گروه ها دین نمی شناسند وگرنه چگونه مسلمانان روزه دار را در هنگام افطار به قتل می رسانند.

رئیس حزب مصر القومی تاکید کرد، کسانی که از حادثه تروریستی سینا سود می برند شماری از کشورهای غربی و در راس آن اسرائیل هستند.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی این حادثه تروریستی توافقنامه سازش کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی گفت: انور سادات زمانی توافقنامه کمپ دیوید را امضا کرد که این توافقنامه به نفع مصر بود اما اگر سادات اکنون زنده بود و می دید که تجدید نظر در توافقنامه یا لغو آن ضروری است این کار را انجام می داد.

عفت السادات گفت: توافقنامه کمپ دیوید وحی منزل نیست که غیرقابل تغییر باشد بلکه باید در آن تجدید نظر شود و مورد اصلاح قرار گیرد چرا که ما به منفعت مصر بالاتر از هر چیز دیگر می نگریم.

محمد انور السادات سومین رئیس جمهور مصر بود و این سمت را از تاریخ 15 اکتبر 1970 تا روز ترورش توسط جهاد اسلامی مصر در تاریخ 6 اکتبر 1981 به عهده داشت.

وی اولین حاکم یک کشور عربی بود که پیمان سازش را با رژیم صهیونیستی امضاء کرد و این رژیم را بی چون و چرا به رسمیت شناخت و با موج محکومیت جهان اسلام روبه رو شد.

رئیس حزب مصر القومی در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار فارس تاکید کرد، حادثه تروریستی سینا با هماهنگی از پیش تعیین شده از سوی صهیونیست ها صورت گرفته است تا بر روابط راهبردی دولت محمد مرسی با فلسطین تاثیر بگذارد به ویژه که در سفر اخیرا خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس و همچنین اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین به غزه بر اهمیت این روابط راهبردی و امنیتی بین مصر و فلسطین تاکید شده بود.

وی ادامه داد: اسرائیل به دنبال بر هم زدن روابط بین مصر و فلسطین است به ویژه پس از اینکه محمد مرسی روابط خود را با فلسطینیان مستحکم کرده و در این میان اسرائیل ضرر دیده است و می خواهد گذرگاه های غزه برای همیشه بسته بماند و دوست دارد مصر کشوری بی ثبات از لحاظ امنیتی باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول