اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حقوقدان مصری در گفت وگو با فارس:

کمپ دیوید عامل حوادث تروریستی سینا است/ باید تجدید نظر کنیم

خبرگزاری فارس:قاضی "عمر الشال"، حقوقدان مصری تاکید کرد عامل اصلی حملات تروریستی در منطقه سینا توافقنامه سازش کمپ دیوید است و دولت مصر باید در این توافقنامه تجدیدنظر کند تا این منطقه به محل جدیدی برای القاعده تبدیل نشود.

کمپ دیوید عامل حوادث تروریستی سینا است/ باید تجدید نظر کنیم

"عمر الشال" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره درباره حمله یکشنبه گذشته افراد مسلح به یک پست مرزی در منطقه سینا مصر و کشته شدن 16 نظامی مصری افزود: این حادثه تروریستی نشان می دهد که ما در مسیر اشتباه هستیم و اوضاع امنیتی در سینا خطرناک و بی ثبات است و رهبران امنیتی مصر باید تدابیر و اقدامات لازم برای حمایت مرزهای شرقی خود اتخاذ کند.

این حقوقدان مصری تاکید کرد: اگر توافقنامه کمپ دیوید وجود نداشت این حادثه نیز اتفاق نمی افتاد چرا که توافقنامه کمپ دیوید منطقه سینا مهم ترین و خطیرترین منطقه امنیتی در مصر را خلع سلاح کرد بنابراین حضور نیروهای امنیتی در این منطقه ضعیف است و به دنبال آن وقوع چنین عملیات های تروریستی در این منطقه به راحتی صورت می گیرد.

عمر الشال ضمن درخواست از دولت مصر برای تجدید نظر ضروری در توافقنامه کمپ دیوید گفت: توافقنامه کمپ دیوید عامل اصلی این حوادث تروریستی در سینا است و باید به گونه ای اصلاح شود که امنیت و ثبات مصر را تضمین کند.

وی ادامه داد: توافقنامه کمپ دیوید مصر را در معرض خطر قرار داده است و تنها امنیت و ثبات اسرائیل را تامین کرده است.

قاضی عمر الشال گفت: دولت مصر باید برای تجدید نظر در توافقنامه کمپ دیوید و تامین امنیت سینا تدابیر فوری اتخاذ کند تا این منطقه به منطقه جدیدی برای القاعده مبدل نشود.

این حقوقدان مصری تاکید کرد: در صورت تداوم شرایط ناامنی در منطقه سینا تل آویو و واشنگتن در راستای حمایت از اسرائیل وارد عمل می شوند و به خود اجازه دخالت در منطقه سینا را می دهند.

وی ادامه داد: به ویژه که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا حمایت از اسرائیل را برای مقدس خوانده است در حالی که باید بدانند امنیت و ثبات مصر و نه اسرائیل مقدس است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول