اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جماعت اخوان المسلمون:

"موساد" عامل حمله به رفح است/باید در معاهده کمپ‌دیوید تجدیدنظر کرد

خبرگزاری فارس: جماعت اخوان المسلمون مصر عامل حمله به یک پست مرزی در صحرای سینا را سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی دانست و خواستار تجدید نظر در معاهده کمپ‌دیوید شد.

"موساد" عامل حمله به رفح است/باید در معاهده کمپ‌دیوید تجدیدنظر کرد

به گزارش فارس به نقل پایگاه اطلاع رسانی اخوان السملون، جماعت اخوان المسلمون مصر عامل اصلی حمله به یک پست مرزی در منطقه رفح در صحرای سینا را سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد دانست.

جماعت اخوان المسلمون هدف موساد از این اقدام را ناکام ساختن تلاش‌های "محمد مرسی"، رئیس جمهوری مصر اعلام کرد و در این راستا خواستار تجدید نظر در معاهده کمپ‌دیوید شد.

در بیانیه این جماعت که امروز منتشر شد، آمده است: از زمانی‌که مردم مصر دست به انقلاب شکوهمند 25 ژانویه زد، منافع بسیاری تهدید شدند و محاسبات و معادلات بیمشاری در تمام سطوح بهم ریختند، موضوعی که موجب شد تا بسیاری به خصومت و دشمنی با انقلاب برخیزند و نیروهایی نیز تلاش خود را جهت ناکام ساختن انقلاب و ایجاد مانع در راه آن بکار بستند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید که هرچه انقلاب مصر موانع موجود را پشت سر نهاد خصومت‌ها و دشمنی‌ها با آن تشدید شد و هم اکنون که مردم موفق شدند، رئیس جمهوری خود را انتخاب و دولت مورد نظرش را تشکیل دهد تا مشکلات موجود در میان مردم را از بین برده و موجبات ترقی و پیشرفت کشور شوند، گروه‌هایی درصدد به تباهی کشاندن و نابودی مصر هستند.

اخوان المسلمون در این بیانیه تاکید کرده است که گروه‌ها و طرف‌هایی تلاش در بحران آفرینی و ناکام ساختن طرح اصلاح طلبانه رئیس جمهوری و دولتش هستند و این مشکلاتی را پیش روی مردم قرار می‌دهد و در راه رشد و ترقی آن موانعی ایجاد می‌کند.

اخوان المسلمون با اشاره به حمله نیمه شب گذشته به یک پست مرزی در رفح و نسبت دادن این اقدام به رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تل‌آویو با این حمله در صدد تحقق اهداف زیر بوده است:

- تلاش برای ناکام معرفی کردن دولت جدید مصر از بدو تشکیل که تنها 3 روز از تشکیل آن می‌گذرد.

- تلاش برای ایجاد مانع برسر راه اجرای طرح اصلاح طلبانه رئیس جمهوری مصر.

- ایجاد شکاف بین دولت و ملت مصر از یک سو و دولت فلسطینی و ساکنان نوار غزه از سوی  دیگر.

اخوان المسلمون در بیانیه خود گفته است که احتمال دست داشتن موساد در این جنایت دور از ذهن به نظر نمی‌رسد، چون موساد از زمان آغاز انقلاب 25 ژانویه تمام تلاش‌های خود را برای ناکام ساختن این انقلاب به کار بسته بود.

همچنین رژیم صهیونیستی چند روز قبل از این حادثه از صهیونیست‌های ساکن در صحرای سینا خواست تا این منطقه را به دلیل ناامنی موجود در آن و احتمال وقوع حملات در این منطقه،‌ آن را هرچه سریع‌تر ترک کنند. این درحالی است که نیروهای نظامی مصری برای تامین امنیت سینا کافی به نظر نمی‌رسد.

جماعت اخوان المسلمون به همین منظور خواستار تجدید نظر در بندهای موافقتنامه کمپ دیوید منعقده بین رژیم صهیونیستی و مصر شد.

نیمه شب گذشته افراد مسلح ناشناس با حمله به یک پست مرزی در منطقه رفح در صحرای سینا 16 نیروی پلیس را کشته و 7 نفر دیگر را مجروح کردند.

محمد مرسی گفته است که مصر به سادگی از این حادثه نخواهد گذشت و هشام قندیل نیز تاکید کرد که مصر با شدت با عاملان این جنایت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول