اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

برداشت 1.3 میلیون تن میوه از باغات آذربایجان‌شرقی آغاز شد/ افزایش 35 درصدی تولید میوه در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برداشت یک میلیون و 300 هزار تن میوه از باغات استان آغاز شد، گفت: امسال تولید میوه در استان 35 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

برداشت 1.3 میلیون تن میوه از باغات آذربایجان‌شرقی آغاز شد/ افزایش 35 درصدی تولید میوه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان عصر امروز در جمع کشاورزان شهرستان مراغه، علت افزایش میوه را نبود سرمای دیررس بهاری اعلام کرد و اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با داشتن 117 هزار هکتار باغ در تولید میوه در رتبه پنجم و سطح باغات در رتبه شش کشور قرار دارد.

وی افزود در استان آذربایجان‌شرقی 30 نوع میوه تولید می‌شود که در تولید زردآلو رتبه اول، آلبالو و سیب رتبه دوم، انگور رتبه سوم، گیلاس، گردو و بادام رتبه چهارم کشور را دارد.

محمدیان اضافه کرد: بخش عمده محصولات تولید شده در استان شامل سیب، انگور و زردآلو به صورت تازه‌خوری و خشکبار صادر می‌شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی 51 هزار نفر بهره‌بردار به کار باغداری اشتغال دارند.

محمدیان، همچنین از توسعه یک‌هزار هکتاری آبیاری تحت‌فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از جذب اعتبارات لازم، این امر در اراضی باغی و زراعی شهرستان مراغه عملی خواهد شد.

وی از افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی مراغه خبر داد و اضافه کرد: ضریب مکانیزاسیون از 8 دهم درصد به 1.46 درصد افزایش پیدا کرده و این امر نشانگر توسعه استفاده از امکانات سخت‌افزاری در امر کشاورزی شهرستان است.

شهرستان مراغه، از نظر وسعت سیزدهمین شهرستان استان آذربایجان‌شرقی محسوب و در 120 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است، 28 درصد از باغات استان در این شهرستان قرار دارد. سیب، آلوچه، زردآلو و گردو از محصولات باغی این شهرستان به حساب می‌آید.

بیش از 26 نوع انگور مختلف در تاکستان‌های این شهرستان عمل‌آوری می‌شود، تولید سالانه محصولات آبزی‌پروری این شهرستان بالغ بر 777 تن است.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول