اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

دشتستان از وضعیت قرمز امنیتی خارج شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: دشتستان از نظر امنیتی از وضعیت قرمز خارج شده است.

دشتستان از وضعیت قرمز امنیتی خارج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامحسین خسروی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان از نظر فرهنگی موقعیت خوبی دارد و از لحاظ فعالیت‌ رسانه‌ها و خبرنگاران در سطح استان و حتی کشور موقعیتی مطلوب و ممتاز دارد.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: آمار و ارقام نشان‌دهنده آن است که این شهرستان بیشترین تعداد نخبگان دانشگاهی و علمی استان را داراست و باید از این توان برای دستیابی شهرستان به جایگاه مطلوب و شایسته‌ تلاش کنیم.

وی افزود: حق دشتستان جایگاهی که هم‌اکنون در آن قرار داریم نیست و با توجه به جمعیت و وسعت جغرافیایی باید به جایگاهی ممتاز و هم سطح مرکز استان دست یابیم.

خسروی بیان داشت: باید تراکم امکانات و پتانسیل‌های توسعه از مرکز استان با یک توزیع عادلانه به شهرستان دشتستان برسد و به آنچه لازمه توسعه این منطقه در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، دست یابیم.

وی با مطلوب ارزیابی کردن توسعه بهداشتی شهرستان در سال‌های اخیر اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در موقعیتی مطلوب در سطح استان قرار گرفته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک اهالی مرکز استان برای برخورداری از مراکز بهداشتی به این شهرستان مراجعه کنند.

 

 

دشتستان پتانسیل‌های بالایی در عرصه کشاورزی دارد

این مسئول ادامه داد: دشتستان پتانسیل‌های بالایی در عرصه کشاورزی دارد و در این عرصه جایگاه ویژه و حرف‌های خاصی برای گفتن داریم.

فرماندار دشتستان با تشریح وضعیت فرهنگی شهرستان دشتستان گفت: با داشتن بیشترین تعداد دانشجویان و طلاب این شهرستان در عرصه‌های فرهنگی در موقعیتی ممتاز قرار دارد.

خسروی عنوان کرد: برای رسیدن به توسعه همه جانبه شهرستان نیاز به زیرساخت‌هایی داریم که اصحاب رسانه باید با فضاسازی مناسب مطالبات مردمی را پیگیری کنند.

وی حمل و نقل را یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه دانست و اذعان داشت: در سال‌های اخیر توسعه بسیار خوبی در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم و بیشترین میزان جاده‌ها و اتوبان‌های استان در شهرستان دشتستان واقع است.

 

توسعه هوایی و ریلی دشتستان

خسروی با تاکید بر ضرورت توسعه هوایی و ریلی دشتستان تصریح کرد: باید تلاش خود را برای توسعه سیستم‌های حمل و نقل شهرستان در عرصه حمل و نقل هوایی و ریلی به کار گیریم و از این طریق زمینه را برای برقراری روند توسعه‌ای شهرستان در عرصه‌های اقتصادی هموار کنیم.

وی ادامه داد: بهره‌برداری حداکثری از صنایع کشاورزی که اقتصاد و اشتغال شهرستان به آن وابسته است نیازمند تلاش برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشاورزی منطقه است و اصحاب رسانه باید با پیگیری در این راستا برای تحقق مطالبات مردمی تلاش وافر کنند.

فرماندار دشتستان گفت: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود، دغدغه‌های اساسی مردم را دغدغه‌های خود قرار دهند و از تمام توان و پتانسیل خود برای بیان دغدغه‌های مردمی و پیگیری آن بهره ‌ببرند.

خسروی متذکر شد: گاها شاهد آن هستیم که اصحاب رسانه فضای امنیتی شهرستان را نامطلوب جلوه می‌دهند و بنده به‌عنوان مدیر اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی شهرستان از این اقدامات احساس نگرانی می‌کنم، چون وضع روانی بدی علیه شهرستان به وجود می‌آورد.

 

دشتستان از وضعیت قرمز امنیتی خارج شده است

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته شهرستان دشتستان وضعیتی مطلوب نداشت و وضعیت قرمز داشتیم ولی در سال‌ جاری به وضعیتی مطلوب دست یافته و از وضعیت قرمز خارج شده‌ایم.

این مسئول در همین ارتباط عنوان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات شورای عالی امنیت ملی و نهادهای امنیتی و قضایی استان بوشهر شهرستان دشتستان از وضعیت قرمز خارج شده و جایگاه خود در وضعیت قرمز را به یکی از شهرستان‌های دیگر استان داده است.

فرماندار دشتستان گفت: در سال گذشته میزان جرائم شهرستان دشتستان 21 درصد از جرائم استان و یکی از شهرستان‌های استان با میزان 38 درصدی جرائم در جایگاه قرمز قرار داشته است.

خسروی اذعان با اشاره به آمار امنیتی چهار ماهه نخست سال جاری بیان داشت: در چهار ماهه اول همان شهرستان مذکور 38 درصد از جرائم را به خود اختصاص داده و دشتستان کاهش میزان جرائم به 16 درصد را به خود اختصاص داده است.

 

پرداختن به برخی مسائل و نقاط خاکستری به نفع شهرستان نیست

وی تاکید کرد: پرداختن به برخی مسائل و نقاط خاکستری به نفع شهرستان نیست و از مدیران رسانه‌ها می‌خواهیم واقعیات را به مردم بگویند و در انتشار اخبار و وقایع دقت بیشتری داشته باشند.

فرماندار دشتستان اذعان داشت: مکررا در جلسات به مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بیان کرده‌ایم، که با همکاری نشریات و سایت‌های اینترنتی فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اجرا را برای مردم بیان کنند.

وی گفت: در سال گذشته 17.5 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی شهرستان و حدود 30 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی و اجتماعی استان بود که هیچ میزانی از آنها اختصاص نیافت و ما منتظر توزیع اعتبارات فرهنگی و اجتماعی برای جذب حقوق شهرستان هستیم.

خسروی عنوان کرد: در سال گذشته 61 میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی به شهرستان اختصاص یافت که با پیگیری‌های معاونین فرمانداری و مدیران در حوزه‌های اجرایی نهایتا موفق به جذب یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبارات در این شهرستان بودیم.

فرماندار دشتستان اذعان داشت: در سال گذشته در تقسیم اعتبارات نگاه خاصی به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان داشتیم و اعتبارات توسعه این زیرساخت‌ها از 30 میلیارد ریال به 100 میلیارد ریال افزایش یافت.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول