اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فاز اول طرح تابستانی حمل مسافر

107 هزار مسافر با ناوگان عمومی کهگیلویه و بویراحمد جابه‌جا شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از جابه‌جایی تعداد 107 هزار مسافر توسط ناوگان عمومی این استان در فاز اول طرح تابستانی حمل مسافر خبر داد.

107 هزار مسافر با ناوگان عمومی کهگیلویه و بویراحمد جابه‌جا شدند

مسعود مصدقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بیش از 107 هزار مسافر از ابتدای اجرای طرح تابستانی در قالب 9 هزار سفر برون استانی و قریب به 12 هزار سفر درون استانی از ناوگان عمومی این استان استفاده کرده‌اند.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد و مسئول کمیته حمل و نقل و ترافیک این استان در این خصوص اظهار داشت: از تعداد مسافر جابه‌جا شده در مرحله نخست طرح تابستانی بیش از 107 هزار مسافر درون و برون استانی از مبادی مربوطه جابه‌جا شده‌اند.

مصدقی افزود: وسایل حمل و نقل عمومی استان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری بوده که در این مدت 873 سفر اتوبوسی، 420 سفر مینی‌بوسی و 17 هزار و 513 سفر به وسیله سواری عمومی انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد سهم مسافر اتوبوسی 22 هزار و 513 مسافر و سهم مینی‌بوس 6 هزار و 625 مسافر و 69 هزار و 534 مسافر سواری بوده است.

این مسئول در ادامه گفت: هم‌اکنون با توجه به ماه مبارک رمضان تعداد سفرها مانند سایر نقاط کشور کاهش داشته و دور دوم سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

مصدقی عنوان کرد: با تدابیر اندیشیده شده امیدواریم بتوانیم در این مرحله خدمت‌رسان خوبی به مسافران عزیز باشیم.

وی در ادامه به ضرورت حفظ امنیت مسافران در جاده‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد که با افزایش تعداد سفر با ناوگان عمومی و کنترل بهتر جاده‌ها بتوان شاهد بالا بردن امنیت در جاده‌ها شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد به فرهنگ‌سازی برای استفاده بیشتر از ناوگان عمومی اشاره کرد و افزود: ناوگان عمومی ارزان‌تر و با امنیت بیشتری می‌توانند به سفر مردم کمک کنند.

وی افزود: رسانه‌ها و مطبوعات و به خصوص رسانه ملی برای کاهش هزینه‌های مالی و جانی نقش عمده‌ای برای فرهنگ‌سازی دارند که باید به رسالت خود در این زمینه بیش از پیش عمل کنند.

مصدقی نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش را نیز از عوامل مهم بسترساز در این راستا معرفی کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول