اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان قم:

تعداد نخبگان قم به 160 نفر افزایش یافت / آیین‌نامه عضویت نخبگان حوزوی نهایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به نهایی شدن آیین‌نامه عضویت نخبگان حوزوی در آینده‌ای نزدیک گفت: تعداد اعضای جامعه نخبگان استان به 160 نفر افزایش یافت.

تعداد نخبگان قم به 160 نفر افزایش یافت / آیین‌نامه عضویت نخبگان حوزوی نهایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید حسین اخوان‌علوی یکشنبه شب در آیین ضیافت افطار نخبگان و استعدادهای برتر استان که با حضور مسئولان و نخبگان در هتل پارسیا برگزار شد، با اشاره به اینکه از اهداف برگزاری ضیافت افطار آشنایی بیشتر جامعه نخبگان استان با مدیران است اظهار کرد: تعامل جامعه نخبگان با مدیران موجب ارتباط، درک متقابل و ایجاد بسترهایی برای تحقق برنامه‌های مدون می‌شود.

وی افزود: هدف دیگر برگزاری آیین ضیافت افطار سپاس و تقدیر از نخبگان و مدیران استان است که تلاش و عملکرد خوبی در راستای تعامل با این جامعه علمی داشته‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با تاکید بر اینکه مباحث فرهنگی در قالب برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب افزایش اعتقادات و باورهای دینی، گسترش زمینه‌های فرهنگی جامعه و تحقق اهداف متعالی نظام می‌شود. 

اخوان‌علوی با اشاره به اینکه تعداد نخبگان استان در اردیبهشت سال 89، 45 نفر بود خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های استاندار سابق قم، تعداد اعضای جامعه نخبگان استان به 160 نفر افزایش یافت.

وی ابراز کرد: امیدواریم با حمایت‌های استاندار جدید، مدیران و رؤسای دانشگاه‌های استان و بنیاد ملی نخبگان و با اجرای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد افزایش دو برابری تعداد اعضای جامعه نخبگان استان باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم از نهایی شدن آیین‌نامه عضویت نخبگان حوزوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با اضافه شدن نخبگان حوزوی، تعداد اعضای جامعه نخبگان استان به 500 نفر افزایش می‌یابد که هم تراز با استان‌های فارس و اصفهان خواهد شد.

اخوان‌علوی با تاکید بر اینکه چهار اردوی زیارتی برای نخبگان استان تدارک دیده شده است تصریح کرد: 9 نفر از نخبگان استان در قالب طرح آموزشی و فرهنگی به همراه 160 نفر از نخبگان کشوری عازم مشهد مقدس شدند.

وی پرداخت هدیه‌ای ویژه به زوج‌های جوان نخبه استان را دیگر فعالیت بنیاد نخبگان استان برشمرد و خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته نخبگان استان می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به اینکه بورس شهید احدی برای نخبگان پیش‌بینی شده است اضافه کرد: بنیاد نخبگان استان برای جذب و به کارگیری نخبگان در ادارات و دستگاه‌های دولتی تلاش خواهد کرد.

اخوان‌علوی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و برگزیدگان هنری کشور را از دیگر فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان برشمرد و افزود: از سال جاری 150 نفر برتر کنکور ریاضی و فیزیک، 100 نفر برتر رشته‌های تجربی و انسانی و 40 نفر برتر رشته هنر به عنوان نخبه‌های علمی شناخته شده و عضو جامعه بنیاد ملی نخبگان می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ سود تسهیلات مسکن نخبگان از 12 درصد به 9 درصد کاهش یافت تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان کشور هزار سهمیه برای ساخت و خرید مسکن نخبگان را در نظر گرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان با تاکید مقام معظم رهبری در سال 83 و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، اضافه کرد: رسالت اصلی بنیاد نخبگان توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده است و ایشان رفتار و برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان را زیر نظر دارند.

اخوان‌علوی با تاکید بر اینکه سیاست‌ها و استراتژی‌های بنیاد ملی نخبگان در نهایت پیشرفت نظام را در پی دارد خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار‌ها و فرصت‌های مختلف دغدغه‌های علمی خود از جامعه ملی نخبگان را بیان می‌کنند تا استعدادهای برتر با تمام توان در مسیر رسیدن به اهداف نظام گام بردارند. 

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با پژوهشگران کشور گفت: پیوند میان دانش و مردم از دغدغه‌های ایشان است که این پیوند به حاملان علم که همان نخبگان هستند، ارتباط دارد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول