اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

رفتار شایسته مدیران منجر به سلامت جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: رفتار شایسته مدیران منجر به پاکی و سلامت جامعه می‌شود و مدیران باید با رفتار شایسته خویش زمینه اصلاح جامعه را فراهم آورند.

رفتار شایسته مدیران منجر به سلامت جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح در جمع مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: اصلاح جامعه به اصلاح مدیران و کارگزاران آن جامعه وابسته است و سلامت جامعه به سلامت عالمان و عابدان که خواص جامعه هستند بستگی دارد.

وی با اشاره به برخی احادیث دین مبین اسلام افزود: در برخی احادیث و روایات اسلامی آمده که مردم به امیرانشان نزدیک‌ترند و این مسئله به معنای الگوپذیری مردم از مدیران و مسئولان جامعه است.

مصلح خاطر نشان کرد: اگر مسئولان جامعه‌ای اخلاق اسلامی را رعایت نکنند نمی‌توانند مردم را به آن امر کنند و در این زمینه پیشگام باشند و آن جامعه به انحطات کشیده می‌شود.

امام جمعه برازجان بیان داشت: سازندگی جامعه از اهداف والای اولیای دین است و ما امروز باید از تمامی فرصت‌ها برای تحقق این هدف بهره‌ ببریم و ماه مبارک رمضان که در حال سپری کردن آن هستیم فرصتی مناسب برای تحقق این هدف ارزشی در جامعه است.

مصلح ادامه داد: پاسخ نیک به بدی‌ها، اعراض از لغو و بیهودگی، تواضع و برخورد شایسته، کظم غیظ و بردباری از ویژگی‌هایی است که مدیران در جامعه اسلامی باید به آن توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: یک مدیر مسلمان با رفتار شایسته خویش می‌تواند زمینه‌ساز اصلاح رفتار جاهلان در جامعه شود و معضلات و اشکالات اجتماعی را از آن جامعه بزداید.

مصلح تاکید کرد: باید قدر تک تک لحظه‌ها و ثانیه‌های عمرمان را بدانیم و از کارهای باطل و بیهوده که منفعت و فایده‌ای برای ما ندارد خودداری کنیم.

وی با اشاره بر ضرورت سعه صدر برای مدیران جامعه اسلامی افزود: تواضع و فروتنی باید در رفتار مدیران جامعه اسلامی موج بزند و علاوه بر افراد شایسته جامعه باید با افراد جاهل نیز با تواضع و احترام برخورد کنیم.

امام جمعه برازجان متذکر شد: کظم غیظ و فرو بردن خشم از ویژگی‌های بارز پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) است و ما که پیروان ایشان هستیم باید در ماه مبارک رمضان و تمام ایام سال برای رسیدن به این ویژگی تلاش کنیم.

وی افراط و تفریط را از معضلات جامعه دانست و افزود: اعتدال یکی از ضروریات جامعه اسلامی است و در شرایطی که در هجمه گسترده دشمنان نظام اسلامی هستیم توجه به این مهم در جامعه از اهمیتی بالا برخوردار است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول