اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق‌تخصص قرنیه چشم خبر داد

استقرار دستگاه پیوند قرنیه و اعمال لیزری چشم در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: فوق‌تخصص قرنیه چشم و استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت:‌ پیشرفته‌ترین دستگاه پزشکی در حوزه پیوند قرنیه و انجام اعمال لیزری در استان اردبیل برقرار شده است.

استقرار دستگاه پیوند قرنیه و اعمال لیزری چشم در استان اردبیل

فریدون کرامت‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ در کنار آن با برقراری این دستگاه‌های پیشرفته تراسلینگ و همچنین اعمال گذاشتن لنزهای داخل چشم در مرکز جراحی نور اردبیل مهیا شده و نیازی به مراجعه به سایر استان‌ها نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کلیه عمل‌هایی که در تهران انجام می‌شود در استان اردبیل نیز صورت گرفته و امکان انجام آن میسر است.

کرامت‌پناه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: دوره فوق‌تخصصی قرنیه چشم که برای آموزش روش‌های پیشرفته علمی برای انجام لیزری پیوندهای قرنیه برگزار شده بود، شرکت کرده و با روش‌های مختلف پیوند قرنیه و قرار دادن لنزهای مختلف در داخل چشم آشنا شدیم.

وی اضافه کرد: این دوره که در بیمارستان فارابی تهران برگزار شد، دو نفر از کل کشور از طریق امتحان ورودی و با نظر اساتید پذیرش شده و بعد از گذراندن امتحان کتبی و مصاحبه موفق به گذراندن دوره‌ها شدیم.

این مسئول ادامه داد: ‌در این دوره‌ها از اساتید بیمارستان فارابی از جمله اساتید مجرب، هاشمی، جباروند، هاشمیان، زارع و فلاح استفاده کردیم.

کرامت‌پناه به دوره‌های تخصصی گذرانده شده در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: در این دوره عمل‌های پیچیده‌ای از جمله عمل همزمان پیوند قرنیه با آب مروارید انجام شده که نتایج آن نیز مثبت بوده است.

این فوق‌تخصص قرنیه چشم در ادامه سخنان خود به پیوند بافت جنینی بر روی قرنیه و گذاشتن لنزهای آرتیزان و آرتی‌فلکس آموزش داده شده و در این زمینه کسب مهارت می‌شود.

وی گفت:‌ به مدت سه ماه در دوره تکمیلی آی‌اس‌ال و یا گذاشتن لنز در جلوی عدسی چشم و عمل آب مروارید به روش برش بسیار کوچک در کشور اتریش حضور داشته و از این تجربیات بهره بردم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول