اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه خوزستان:

روند ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز خوزستان تسریع شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه خوزستان با تأکید بر رعایت مقررات راهنمایی و ایمنی جاده توسط رانندگان گفت: روند ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز استان باید تسریع شود.

روند ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز خوزستان تسریع شود

رئیس پلیس راه خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در سال جاری 26 مورد تست مصرف اعتیاد و مشروبات الکلی از رانندگان جاده‌ها گرفته شده که هفت مورد از این آزمایشات مثبت و 19 مورد منفی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز یک هزار و 259 مورد آزمایش از رانندگان جاده‌های بین شهری گرفته شده که 198 مورد آن مثبت و یک هزار و 61 مورد منفی گزارش شده است.

عضو کمیته ایمنی راه‌های استان با تأکید بر اهمیت تست اعتیاد و مشروبات الکلی برای رانندگان اظهار کرد: این آزمایش باعث می‌شود رانندگانی که با استفاده از مواد مخدر رانندگی ایمن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و موجب وارد آمدن خسارت به خود و سایرین می‌شوند از سطح جاده‌ها حذف شوند.

وی خاطرنشان کرد: این آزمایش در سالم سازی و ایمن سازی ترافیک نقش بسزایی دارد و فضا را برای متخلفان ناامن می‌کند.

قدرتی با اشاره به برخورد شدید‌تر با این رانندگان در قانون جدید راهنمایی و رانندگی گفت: بر این اساس متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند، با ضبط شش ماهه گواهینامه از رانندگی محروم می‌شوند و 200 هزار تومان نیز جریمه نقدی به آنها تعلق می‌گیرد.

این عضو شورای ترافیک خوزستان همچنین اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال تعداد تصادفات بین شهری نسبت به مدت مشابه چهار درصد معدل هفت نفر کاهش داشته است.

به گفته وی، اگر چه کاهش کشته شده‌ها در این مدت کم بوده اما به نسبت افزایش خودرو و جمعیت قابل توجه است.

وی بیشترین عوامل تصادفات را خستگی و خواب آلودگی رانندگان، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد.

قدرتی با تأکید بر رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی و ایمنی جاده توسط رانندگان و نگهدارندگان راه‌های استان تصریح کرد: روند ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز استان باید تسریع شود.

وی اظهار کرد: محور اندیمشک ـ خرم آباد، اهواز ـ مسجدسلیمان، اهواز ـ خرمشهر (مسیر امام جعفر صادق)، اهواز ـ هفتکل، سربندر ـ اهواز، هفتکل ـ باغملک ‌ـ ایذه، ماهشهر‌ ـ امیدیه و بهبهان ـ رامهرمز پرحادثه‌ترین محورهای استان هستند که باید هر چه زود‌تر ایمن‌سازی شوند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول