اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس تاکید کرد

لزوم صرفه‌جویی مدیران فارس

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: صرفه‌جویی به عنوان راهبرد ملی و استانی باید مورد توجه تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی فارس قرار گیرد.

لزوم صرفه‌جویی مدیران فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه شرایط فعلی از وضعیت دهه 60 و دوران دفاع مقدس، پیچیده‌تر شده و فشارهایی که بر کشور وارد می‌شود بیشتر است، اظهار داشت: باید الزامات و شرایط اقتصاد مقاومتی از سوی تمام مسئولان و دست‌اندرکاران مورد بررسی قرار گرفته و تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در 30 سال گذشته نشان داده‌اند قابلیت دستیابی به اهداف بالاتر و تبدیل‌شدن به اسوه برای دنیا را دارند، افزود: دشمن از توان ملت ما در هراس است و تمام نیروی خود را به کار گرفته که به نظام اسلامی آسیب وارد کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه باید دلایل اعمال تحریم‌ها و راه‌های خارج‌شدن از شرایط تحریم را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با کارشناسان و افراد خوش‌فکر جلسات کارشناسی تشکیل دهند و برای اجرای اقتصاد مقاومتی طرح و برنامه‌های دقیق ارائه کنند.

استاندار فارس یکی از دلایل حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی را تشدید تحریم‌های دنیای استکبار علیه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: هرچه تحریم‌ها شدیدتر شود ضرورت و جدیت حرکت کشور به سمت اقتصاد مقاومتی که مورد سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بیشتر می‌شود.

صادق‌عابدین اقتصاد مقاومتی را نظام پایداری اقتصادی در برابر استفاده تهاجمی دشمن از ابزارهای اقتصادی علیه منافع و اهداف کشور تعریف کرد و افزود: هدف دشمنان از اعمال تحریم‌ها، تضعیف یا تسخیر منابع اقتصادی کشور برای بهره‌گیری در برنامه‌های آینده به ویژه اهداف نظامی است زیرا هرچه نظامی بیشتر در تنگنا قرار گیرد بیشتر آماده تهاجم می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه از جمله اهداف مهم دشمنان از اعمال تحریم‌ها، ایجاد شکاف و فاصله بین دولت و مردم است، خاطرنشان کرد: همسویی و نزدیکی نظام و مسئولان با مردم، از مهم‌ترین ارکان انقلاب اسلامی بوده و لازم است در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، محرومان را ولی‌نعمت خود می‌دانند، سایر مسئولان نیز با همین نگاه، خود را خادم مردم بدانند.

رئیس شورای اداری استان فارس با تاکید بر اینکه اگر در شرایطی که مورد اعمال تحریم‌های گسترده هستیم، دقت نکنیم، شکاف بین مدیران و مسئولان با مردم بیشتر می‌شود، افزود: مسئولان باید بیشتر از گذشته خود را به مردم نزدیک کرده و مانند آنها زندگی کنند.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور قرار بود در 15 سال آینده، از نظر علمی و اقتصادی در منطقه اول شویم و امروز از لحاظ علمی به این رتبه دست پیدا کرده‌ایم، گفت: اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در زمینه رشد علمی افتاد، دشمن را نگران کرد که اگر جمهوری اسلامی با همین سرعت پیش برود، مدعیان علم را با مشکل مواجه می‌کند.

صادق‌عابدین با تصریح اینکه کاستن از سرعت رشد علمی و فناوری جمهوری اسلامی یکی از دلایل دشمنان برای اعمال تحریم‌ها است، تصریح کرد: تحریم‌ها هرگز نمی‌تواند سرعت علمی کشور را کم کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس کم‌کردن نفوذ جمهوری اسلامی ایران در نهضت‌های اسلامی منطقه و تبدیل کشورمان به یک الگو در منطقه را از دیگر دلایل اعمال تحریم‌ها دانست و افزود: دیدار مقام معظم رهبری با جوانان فعال در نهضت بیداری اسلامی منطقه، حاکی از نفوذ بالای دین، رهبری و انقلاب اسلامی ایران در این نهضت‌ها است و دشمنان به گمان خود با تشدید تحریم‌ها تلاش می‌کنند از نفوذ ایران در جنبش بیداری اسلامی، جلوگیری کرده و یا از سرعت آن بکاهند.

استاندار فارس یکی از ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی را نزدیکی بیش از پیش مسئولان با مردم دانست و تصریح کرد: نباید مردم احساس کنند مسئولان از آنها جدا هستند و چنانچه مضیقه‌ای پیش می‌آید باید مدیران نیز در کنار مردم آن را تحمل کنند.

رئیس شورای اداری استان فارس با بیان اینکه در شرایط اجرای اقتصاد مقاومتی تمام مدیران باید در صرف بودجه‌های هزینه‌ای و عمرانی به طور کامل صرفه‌جویی را رعایت کنند، اظهار داشت: صرفه‌جویی به عنوان راهبرد ملی و استانی، باید مورد توجه تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول