اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین میراث فرهنگی و فرماندهی مرزبانی خراسان‌رضوی

توپ‌های ناصرالدین شاه روانه کاخ نادر می‌شود

خبرگزاری فارس: با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی و فرماندهی مرزبانی استان خراسان‌رضوی، 2 ارابه توپ مربوط به دوره قاجار و حکومت ناصرالدین شاه به این اداره‌کل تحویل شد.

توپ‌های ناصرالدین شاه روانه کاخ نادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، مصطفی شوشتری فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی اظهار کرد: با مساعدت فرمانده مرزبانی استان دو ارابه توپ که در اختیار هنگ مرزی درگز بود با حفظ مالکیت نیروی انتظامی تحویل یگان حفاظت این اداره‌کل شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی، افزود: این دو ارابه توپ برای مرمت و بازسازی به مشهد منتقل شد تا پس از مرمت و بازسازی در کاخ خورشید کلات جانمایی و نصب شود.

شوشتری اظهار داشت: جنس ارابه‌های مذکور از برنج بوده و روی آن عبارت "1280 هجری - قمری، السلطان ناصرالدین شاه قاجار" حک شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی ضمن تقدیر از اقدام فرماندهی مرزبانی استان اظهار داشت: امید می‌رود دیگر ارگان‌ها و نهادها که اشیای تاریخی در اختیار دارند با تحویل اشیاء به این اداره‌کل با حفظ مالکیت خودشان شرایطی را فراهم آورند تا ضمن مرمت و بازسازی، در شرایط نگه‌داری مطلوب این اشیا در معرض دید عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول