اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز خبر داد

ایجاد 4 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: با تصویب شورای گسترش آموزش عالی، دانشگاه تبریز در چهار رشته جدید مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

ایجاد 4 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمیدرضا قاسم‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران عناوین رشته‌های جدید را مهندسی پلاسما، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش روانشناسی ورزشی، ریاضی کاربردی ـ تحقیق در عملیات و  مهندسی هوافضا ـ دینامیک پرواز و کنترل عنوان کرد و افزود: این رشته‌های جدید کاربردی بوده و با هدف پاسخگویی به نیاز جامعه ایجاد شده‌اند.

وی افزود: پذیرش در این رشته‌ها از طریق کنکور سراسری کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور از سال تحصیلی 92-1391 انجام خواهد شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه با ایجاد این رشته‌های جدید تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز به 152 رشته افزایش می‌یابد، افزود: در حال حاضر بالغ بر چهار هزار و 870 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که در مقایسه با سال 87 با رشد 127 درصدی همراه است.

وی توسعه رشته‌های مقطع تحصیلات تکمیلی را از اولویت‌های دانشگاه تبریز خواند و گفت: بر اساس همین سیاست هم‌اکنون 27 درصد از کل دانشجویان دانشگاه تبریز در مقطع کارشناسی ارشد و پنج درصد در مقطع دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون بالغ بر 18 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه تبریز شاغل به تحصیل هستند، یادآور شد: در حال حاضر 603 نفر عضو هیئت علمی مشغول انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه تبریز هستند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول