اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی:

از آرمان‌های مترقی اسلام دست‌بردار نیستیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاکی گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب از آرمانگرایی و آرمان‌های مترقّی که در اسلام تعریف شده است و مبنا، پایه و اسلوب این نظام را تشکیل می‌دهد دست برنمی‌داریم.

از آرمان‌های مترقی اسلام دست‌بردار نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کاکی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی کریمه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به رهبر معظم انقلاب و تمام شیعیان به فضائل و سجایای اخلاقی آن امام همام پرداخت و گفت: قرار گرفتن امام حسن مجتبی(ع) در میان اصحاب کساء، نشانه‌ اعتبار و اهمیتی است که رسول خدا(ص) برای او قائل می‌شده است.

امام جمعه کاکی در ادامه با اشاره به سالگرد نهضت مشروطه و صدور فرمان مشروطیت خاطر نشان کرد: یاد و خاطره هم علما و کسانی که انقلاب مشروطه را رقم زدند گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: حوادثی که در سال 1323 تا 1327 هجری قمری رقم خورد و نارضایتی مردم موجب صدور فرمان مشروطه و اعتراض به حکومت قاجار شد.

محمدی افزود: مشکل دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی اصلی است به‌نام اصل مترقی ولایت فقیه، مردم ایمان و اعتقاد دارند و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و شخصیتی به عنوان مصداق این اصل امروز مدیریت می‌کند و دنیا به آن افتخار می‌کند و آن شخصیت مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به 16 مرداد روز حقوق اسلامی و کرامت انسانی گفت: آنهایی که امروز ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کنند، آمریکای خونخوار و جنایتکار، صهیونیسم ظالم و ددمنش کجا هستند تا در میانمار ببینند 20 هزار مسلمان را در چند روز اخیر کشتند، به 50 هزار زن مسلمان تجاوز و تعداد 70 مسجد را ویرانه کردند.

محمدی ادامه داد: در گزارشی که از این زندان مطالعه می‌کردم فاقد خواندن تا آخر نبود فجایعی در آن زندان یعنی جهنم روی زمین اتفاق می‌افتد، مسئولیت این‌ها بر عهده کیست؟ سازمان ملل کجاست که هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار حفظ حقوق بشر و کرامت انسانی 16 مرداد را برای یادآوری و تذکر به‌نام حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری کرده است.

محمدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان کشور گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب از آرمانگرایی و آرمان‌های مترقّی که در اسلام تعریف شده است و مبنا، پایه و اسلوب این نظام را تشکیل می‌دهد دست برنمی‌داریم.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول