اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بنگلادش از سازمان‌های بین‌المللی خواست از ارسال کمک به مسلمانان روهینگیا خودداری کنند

خبرگزاری فارس: دولت بنگلادش از چند سازمان ارسال کمک‌های بشردوستانه خواست از ارسال کمک به مسلمانان آواره میانماری که به مرزهای این کشور هجوم آورده اند خودداری کنند.

بنگلادش از سازمان‌های بین‌المللی خواست از ارسال کمک به مسلمانان روهینگیا خودداری کنند

به گزارش فارس به نقل از رویترز، بنگلادش از سه آژانس بین‌المللی خواست که از کمک به هزاران مسلمان روهینگیا که از میانمار فرار کرده و به مرزهای بنگلادش هجوم آورده‌اند خودداری کنند.

دولت بنگلادش از آژانس‌های "فرانس مدیسین سانس فرانتیرز"، "سازمان مسلمانان بریتانیا" و "گروه اقدام علیه گرسنگی" خواسته است از ارسال کمک به مسلمانان میانماری آوره در مرزهای جنوب شرقی خودداری کنند.

"جوی نول باری" کمیسیونر منطقه کاکس در جنوب شرق بنگلادش گفت: این دستور از اداره سازمان‌های غیردولتی بنگلادش صادر شده است.

تا کنون هیچ یک از مقامات سازمان‌های فوق‌الذکر در این زمینه اظهار نظر نکرده اند اما درحال حاضر به دلیل هجوم مسلمانان روهینگیا تحت فشار زیادی برای ارسال کمک‌های خود به این منطقه هستند.

براساس این گزارش، خشونت‌های اخیر علیه مسلمانان در ایالت راخین در غرب میانمار منجر به کشته شدن صدها نفر و همچنین آواره شدن هزاران مسلمانان به مرزهای غربی این کشور شده است.

طبق گزارش سازمان عفو بین الملل، نیروهای امنیتی میانمار مسلمانان را مورد تجاوز و هدف شلیک قرار می‌دهند و این موضوع توانایی دولت برای کنترل و مدیریت اختلافات قومی را زیر سوال برده است.

حدود 800 هزار مسلمان روهینگیا در میانمار ساکن هستند که از سوی مجامع حقوق بشری به عنوان اقلیتی که بیشترین رنج و خشونت را متحمل شده معرفی شده است.

مقامات بنگلادشی از آواره بودن هزاران مسلمان در منطقه کاکس خبر دادند و اعلام کرده‌اند که حضور این افراد در این منطقه غیرقانونی است.

این درحالیست که دولت میانمار نیز این مسلمانان را شهروند خود نمی‌داند.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول