اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هتک حرمت زنان و کار اجباری؛ ‌بخشی از جنایات علیه مسلمانان در میانمار

خبرگزاری فارس: آوارگان مسلمان میانمار اعلام کرد بودائیان که از حمایت ارتش برخوردار هستند به زنان جوان تجاوز کرده و آنها را به انجام کارهای اجباری وادار می‌سازند.

هتک حرمت زنان و کار اجباری؛ ‌بخشی از جنایات علیه مسلمانان در میانمار

به گزارش مانیتورینگ فارس، اقلیت مسلمان میانمار که از سوی بودائیان و ارتش این کشور مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، در حال ورود به کشور‌های همسایه از جمله هند و بنگلادش هستند.

شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی با تعدادی از آوارگان میانماری درباره وضعیت انسانی و رفتار بودائیان با آنها گفت‌وگو کرد.

«مریم خاتون» پناهنده میانماری در اردوگاه جامو گفت: "ما در بدترین شرایط زندگی می‌کنیم. زنان جوان مورد حمله و تجاوز نیرو‌های نظامی میانمار قرار می‌گیرند. آنها تعداد بسیاری از ما را به اجبار به مناطق دوری برده و از ما سوءاستفاده می‌کنند و دوباره ما را به سوی جامعه بازمی‌گردانند که موجب می‌شود تا ابد در شرایط تحقیر آمیز زندگی کنیم."

وی افزود: "زنان متاهل نیز به مکان‌های ناشناخته برده شده و مجبور هستند برای روز‌ها،‌ هفته‌ها و ماه‌ها بدون دریافت چیزی کار کنند. خیلی وقت‌ها نیز هرگز به خانه بازنمی‌گردند."

یک پناهجوی مرد در همین اردوگاه نیز گفت: "اصلا مهم نیست که ما چقدر تحصیل کنیم. هیچ جایی برای ما در شغل‌ها و ادارات دولتی وجود ندارد. تنها می‌توانیم در زمین‌های کشاورزی فعالیت کنیم و پس از فعالیت‌های زیاد در مزارع، دولت 50 درصد از محصولات ما را برای خود بر می‌دارد."

وی افزود: "تنها این مسئله نیست... آنها ما را مجبور می‌کنند تا در اردوگاه‌های نظامی و ادارات دولتی برای روز‌ها کار کنیم در حالی که پولی به ما پرداخت نمی‌شود."

این آواره میانماری تصریح کرد: "هرکسی که به این مسئله اعتراض کند در نزدیک‌ترین فرصت کشته خواهد شد."

دولت میانمار از به رسمیت شناختن مسلمانان این کشور به عنوان شهروندان میانمار خودداری و ادعا می‌کند که آن‌ها مهاجران غیرقانونی هستند. مسلمانان روهینگیا دارای اصلیت پارسی، ترک، بنگالی و پشتون هستند که اوایل قرن هشتم میلادی به میانمار مهاجرت کردند.

سازمان ملل می‌گوید ده‌ها سال تبعیض، روهینگیاها را بی‌وطن کرده است. همچنین، به گفته این نهاد بین‌المللی، دولت میانمار محدودیت‌هایی را درباره عزیمت مسلمانان این کشور اعمال می‌کند و آن‌ها را از حق برخورداری از زمین، تحصیل و خدمات عمومی محروم کرده است. سازمان ملل می‌گوید، مسلمانان روهینگیا یکی از اقلیت‌های جهان هستند که به شدت مورد اذیت و آزار قرار دارند.

در دو سال گذشته، مسلمانان میانمار برای رهایی از سرکوب‌ سازمان‌یافته دولت، تلاش می‌کنند با قایق از این کشور بگریزند.

بر پایه گزارش‌ها، از 21 خرداد تا 8 تیر (10 تا 28 ژوئن) 650 مسلمان روهینگیا به قتل رسیدند. همچنین، هزار و 200 نفر مفقود و بیش از 80 هزار تن دیگر از آنان بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول