اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

امام مسجدالاسلام واشنگتن:

حزب آنگ‌سان‌سوچی به دنبال میانماری بدون مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جماعت مسلمانان سکوت برنده جایزه صلح نوبل را به این دلیل دانست که او و حزبش به دنبال ایجاد میانماری بدون مسلمانان هستند.

حزب آنگ‌سان‌سوچی به دنبال میانماری بدون مسلمانان است

به گزارش مانیتورینگ فارس، «عبدالعلیم موسی» امام مسجد الاسلام واشنگتن در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفت: "آن‌ها [حزب مخالف به رهبری سوچی] موفق شدند چند کرسی جدید در پارلمان میانمار کسب کنند، اما نه تنها او و نه ائتلاف او درباره خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا سخنی نگفته‌اند. زیرا آن‌ها به میانماری جدید بدون مسلمان به عنوان بخشی از این سرزمین چشم دارند."

موسی افزود: "سوچی در طرفداری از جانب عدالت که ده‌ها سال برای آن فریاد می‌زد ناکام بود و او و حتی حزب او هم هیچ سخنی درباره کشتار مسلمانان روهینگیا نگفته‌اند."

حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی آنگ سان سوچی به انتخابات سال ۲۰۱۵ نظر دارد. برخی از تحلیل‌گران می‌گویند آن سانگ سوچی از آن بیم دارد که حمایت از اقلیت مسلمان میانمار رقابت انتخاباتی او را به خطر اندازد.

این در حالی است که سازمان ملل هشدار داده است که جامعه مسلمانان روهینگیا در شرایط وخیمی به سر می‌برند و با پاکسازی قومی و خشونت‌های دولتی دست به گریبان هستند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت:" ما از منابع مستقل گزارش‌های متعددی دریافت کرده‌ایم که نیروهای امنیتی را به رفتار تبعیض‌آمیز و مستبدانه و حتی شرکت در درگیری‌ها متهم می‌کنند."

دولت میانمار از به رسمیت شناختن مسلمانان این کشور به عنوان شهروندان میانمار خودداری و ادعا می‌کند که آن‌ها مهاجران غیرقانونی هستند. مسلمانان روهینگیا دارای اصلیت پارسی، ترک، بنگالی و پشتون هستند که اوایل قرن هشتم میلادی به میانمار مهاجرت کردند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول