اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پاکستانی‌ها در محکومیت کشتار مسلمانان "میانمار" فریاد اعتراض سردادند

خبرگزاری فارس: پاکستانی‌ها با برپایی تظاهرات در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار، سکوت مجامع بین‌المللی در خصوص این نسل‌کشی را به‌شدت محکوم کردند.

پاکستانی‌ها در محکومیت کشتار مسلمانان "میانمار" فریاد اعتراض سردادند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در راولپندی، حزب "جماعت اسلامی" پاکستان با تجمع مقابل باشگاه مطبوعاتی راولپندی مراتب اعتراض شدید خود را به کشتار مسلمانان بیگناه میانمار اعلام کرد.

تظاهرات‌کنندگان در حالی که پلاکاردهایی بر ضد دولت میانمار در دست داشتند، سکوت فاجعه‌بار سازمان ملل را در قبال این نسل‌کشی به شدت محکوم کردند.

سخنرانان حاضر در این راهپیمایی نیز با تشریح وحشی‌گری‌های دولت "برمه" بر ضد مسلمانان این کشور، اعلام کردند که تا کنون حدود 30 هزار مسلمان بیگناه به شهادت رسیده و حدود 300 مسجد نیز توسط بودایی‌ها تعطیل شده است و این در حالی است که دست‌کم 90 هزار تن از مسلمانان برمه نیز که موفق به فرار از این منطقه شدند به مرزهای بنگلادش و مالزی پناهنده شده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان از حاکمان مسلمان خواستند تا با بلند کردن صدای اعتراض خود بر ضد وحشی‌گری دولت برمه، خواستار برگزاری جلسه "سازمان کنفرانس اسلامی" برای بررسی این موضوع شوند.

در همین حال، رئیس "اتاق صنعت و تجارت" راولپندی نیز کشتار برمه را به شدت محکوم کرد و با غیرقبول دانستن سکوت دولت و رسانه‌های پاکستان درباره این فاجعه، خواستار موضع‌گیری شفاف دولت در قبال این نسل‌کشی شد.

علاوه بر این، "اتحادیه وکلای اسلام‌آباد" نیز با برپایی تظاهرات به سمت سفارت میانمار، ضمن محکوم کردن این فاجعه انسانی، خواستار حمایت سازمان ملل، اتحادیه بین‌المللی وکلا و جامعه مدنی بین‌المللی از مسلمانان میانمار شد.

معترضان همچنین خواستار اتحاد مسلمانان برای وارد کردن فشار دیپلماتیک به دولت میانمار برای توقف این جنایت هولناک شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول