اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

احساس نیاز به پروردگار موجب افزایش حکمت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان باید در هر شرایطی خود را نیازمند داند گفت: احساس نیاز موجب افزایش حکمت و شکوفایی عقل می‌شود.

احساس نیاز به پروردگار موجب افزایش حکمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید حسین مؤمن در دوازدهمین شب از ایام ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: انسان در صورتی که خود را همواره نیازمند بداند، می‌تواند در راه سلوک معنوی موفق باشد.

وی با تاکید بر اینکه افراد در هر سنی و موقعیتی نباید خود را از حالت نیاز خارج کنند تصریح کرد: مرحوم شیخ انصاری از مراجع بزرگ زمان خود هفته‌ای یک مرتبه از شاگردانش می‌خواست به وی درس اخلاق دهند.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اگر انسان تشنه نیاز به پیشرفت باشد، مطالب پیش پا افتاده و عوامانه یا مطلب روی دیوار خیابان‌ها درس اخلاق می‌شود.

مؤمن ادامه داد: مرحوم آیت‌الله آخوند کاشی از اساتید مرحوم آیت‌الله بروجردی در یکی از شب‌های قدر از مقابل مسجدی عبور می‌کرد و با توجه به اینکه منبری نکات خوبی مطرح می‌کرد وارد مسجد می‌شود؛ این سخنران حکایتی را بیان می‌کند مبنی بر اینکه فردی چاه کن عاشق دختری زیبارو می‌شود، این دختر آینه‌ای می‌آورد و چهره خود و چاه کن را نشان می‌دهد و خطاب به فرد چاه کن می‌گوید، چه سنخیتی بین من و تو وجود دارد؟

وی تصریح کرد: در همین زمان آخوند کاشی ناله‌ای بلند می‌زند و از هوش می‌رود؛ پس از به هوش آمدن دلیل این کار وی را می‌پرسند که پاسخ می‌دهد، من به آلودگی خود و پاکی خدا نگاه می‌کنم و در می‌یابم هیچ سنخیتی بین من آلوده و خدای پاک نیست، مگر اینکه رحمت خدا شامل ما شود.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه احساس نیاز موجب افزایش حکمت و شکوفایی عقل می‌شود اظهار کرد: در این صورت عقل بی‌استفاده افراد با توجه و تفکر مجدد احیا شده و در مسیر باز می‌گردد.

مؤمن تصریح کرد: نویسنده‌ای مسیحی در کتاب خود نوشته است، حسین بن علی(ع) از مظلومان تاریخ است که تا قیامت پرونده ظلم به وی مفتوح است، به دلیل اینکه طفل شیرخواره ایشان را ذبح کردند.   

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نتوانست هیچ پیکری را جز حضرت علی‌اصغر(ع) به خاک بسپارد اضافه کرد: سیدالشهدا (ع) نمی‌خواست سر این طفل شیرخواره به بالای نیزه‌ها برود و می‌دانست بدن این نوزاد شش ماهه طاقت تحمل سم ستوران دشمن را ندارد.  

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت علی‌اصغر (ع) کوچک‌ترین و تشنه‌ترین شهید کربلا بود که بر روی دستان امام حسین (ع) به شهادت رسید خاطر نشان کرد: این طفل شیرخواره به همراه پدر بزرگوارش تنها شهدای کربلا هستند که جان داشتند و سر از بدن آن‌ها جدا کردند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول