اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس:

ارائه تسهیلات ویژه به هتل‌های پیش‌قدم در استانداردسازی

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: استارت جدی به منظور استانداردسازی هتل‌های استان فارس زده شد.

ارائه تسهیلات ویژه به هتل‌های پیش‌قدم در استانداردسازی

مهران سوخکیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: یکی از سیاست‏های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد مراکز اقامتی و پذیرایی کشور، استانداردسازی و افزایش کیفی بر مبنای استانداردهای روز دنیا در مراکز اقامتی کشور است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به تطبیق شاخص‏‌های استانداردهای روز دنیا بر مبنای شرایط بومی کشور و ارائه گواهی کنترل کیفیت و تطبیق استاندارد به مراکز اقامتی کشور افزود: اجرایی‌شدن استانداردهای مراکز اقامتی یکی از ملزومات این مراکز بوده و موجب توسعه گردشگری و جلب نظر گردشگران می‏‌شود.

وی با اشاره به اعلام رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر استاندارسازی تمام هتل‏های کشور تا پایان شهریور ماه امسال افزود: این استانداردسازی در سه استان خراسان رضوی، جزیره کیش و استان هرمزگان صورت گرفته است.

سوخکیان با بیان اینکه استارت جدی استانداردسازی هتل‌های فارس از امروز زده شد، ابراز داشت: امروز جلسه‌ای با حضور مدیرکل مراکز و خدمات گردشگری و هیئت مدیره هتل‌داران فارس برگزار و طی آن مقرر شد شرکت‌های توانمند و مجرب تطبیق استانداردسازی هتل‌های این استان را انجام دهند.

وی گفت: شرکت سمگا به عنوان شرکت عامل تطبیق استانداردسازی هتل‌ها به همراه دو شرکت از این استان اقدامات مربوط به استانداردسازی هتل‌ها را انجام می‌دهند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس تصریح کرد: در مرحله نخست فقط استانداردسازی هتل‌ها مورد نظر است و هتل‌های کشور بر اساس استانداردهای منطبق با هنجارهای جامعه ایران استانداردسازی می‌شوند.

وی در ادامه با تاکید بر پیش‌قدم شدن هتل‌ها در بحث استانداردسازی بیان کرد: به هتل‌هایی که در بحث استانداردسازی پیش‌قدم شوند، تسهیلات ویژه ارائه می‌شود.

سوخکیان همچنین تصریح کرد: هتل‌هایی که نسبت به استانداردسازی اقدام کنند، شناورسازی نرخ خدمات آنها پیگیری و این نرخ در حوزه واحدهای اقامتی بر اساس بازار عرضه و تقاضا لحاظ می‌شود.

وی از معاف‌شدن قانون نرخ‌گذاری هتل‌های استانداردسازی شده خبر داد و افزود: نرخ این هتل‌ها پس از استانداردسازی پیشنهادی می‌شود.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در حال حاضر 60 هتل و هتل‌آپارتمان در فارس وجود دارد که حدود 48 هتل شامل طرح استانداردسازی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی از طریق جامعه هتل‌داران فارس شکل می‌گیرد و حداکثر تا چند روز آینده قرارداد شرکت عامل تطبیق استانداردسازی هتل‌ها (شرکت سمگا) با دو شرکت واجد شرایط در این استان منعقد شده تا استانداردسازی هتل‌های فارس در شهریور ماه امسال محقق شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول