اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

حمایت آشکار دولت میانمار از کشتار مسلمانان

دیده‌بان حقوق بشر: نیروهای امنیتی میانمار مسلمانان روهینگیا را هدف قرار می‌دهند

خبرگزاری فارس: دیده بان حقوق بشر در تازه ترین گزارش خود در مورد وضعیت مسلمانان میانمار از حمایت آشکار نیروهای امنیتی دولت از خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر: نیروهای امنیتی میانمار مسلمانان روهینگیا را هدف قرار می‌دهند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر سازمان ملل امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی دولت میانمار به مسلمانان روهینگیا که طی درگیری‌های اخیر تحت شدیدترین تجاوزات و خشونت‌ها از سوی بودائیان بودند آتش گشودند.

دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک همچنین گزارش داد که دولت نتوانسته است درگیری‌ها را متوقف کند و از مردم محافظت به عمل آورد.

براساس این گزارش، این خشونت‌ها که از ماه ژوئن در ایالت "راخین" در غرب میانمار آغاز شد تا کنون باعث کشته شدن صدها نفر و آواره شدن هزاران نفر شده است.

"فیل رابرتسون" معاون رئیس دیده بان آسیایی حقوق بشر گفت: به نظر می‌رسد جامعه بین المللی چشمان خود را به روی خشونت‌ها در میانمار بسته است و با اینکه این خشونتها از قبل از آغاز اصلاحات سیاسی دولت میانمار شروع شده بود کشورهای غربی تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه میانمار را لغو کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، علیرغم وعده های دولت برای کنترل اوضاع و جلوگیری از خشونت‌های مذهبی، گزارشها از شاهدان عینی و منابع دیگر نشان می‌دهد که اتفاقات ایالت راخین با حمایت دولت و براساس سیاست‌های تبعیض نژادی انجام می‌شود.

دیده با حقوق بشر همچنین از آتش گشودن نیروهای امنیتی دولت به روی مسلمانان روهینگیا خبر داد.

"تین سین" رئیس جمهور میانمار مسلمانان را شهروند این کشور نمی‌داند و اعلام کرده است که روهینگیا باید از میانمار بروند یا در اردوگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول