اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی هیئت موتورسواری یزد:

موتورسواری یزد به جایگاه واقعی خود دست نیافته است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته اطلاع‌رسانی هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی شهرستان یزد گفت: موتورسواری در یزد هنوز در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته و مغفول مانده است.

موتورسواری یزد به جایگاه واقعی خود دست نیافته است

ابوالفضل محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم این رشته ورزشی را به جایگاه رفیع خود برسانیم، نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه و البته حمایت مسئولان امر داریم.

وی افزود: خوشبختانه افراد زیادی به این رشته علاقه دارند اما به دلیل هزینه‌های زیادی که باید در خرید موتورسیکلت و ملزومات جانبی آن متحمل شوند، نمی‌توانند وارد عرصه فعالیت ورزشی شوند.

محمدی ادامه داد: ورزش در رشته موتورسواری جوان‌پسند است و جوانانی که اقدام به اجرای حرکات نمایشی در سطح خیابان‌ها می‌کنند باید به مکانی بیایند که بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند.

وی عنوان کرد: موتورسواری و اتومبیل‌رانی هم دوستداران زیادی دارد زیرا هیجان و جذابیت بسیاری دارد و می‌توان گفت بعد از فوتبال از پر طرفدارترین رشته‌های ورزشی است اما لازمه رشد و توسعه آن حمایت است تا بتواند به جایگاه مطلوب خود برسد.

محمدی تصریح کرد: برای معرفی رشته ورزشی موتورسواری کارهایی صورت گرفته اما با توجه به کمبود اعتبارات، این ورزش هنوز به هیچ وجه در جایگاه اصلی خود قرار ندارد.

وی تصریح کرد: کمبود اعتبار و عدم برخورداری از حامی باعث شده تا نتوانیم برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر خود را انجام دهیم یا به نحو شایسته‌ای به ثمر برسانیم.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان یزد در این رشته ورزشی، اظهار داشت: متاسفانه از ظرفیت‌ها و توان استان به نحو مطلوب و شایسته استفاده نشده است و نیاز به حمایت جدی مسئولان و برنامه‌ریزی منسجم برای بهره‌مندی از این توانمندی داریم.

وی افزود: یزد شهر کویری است و وجود تپه ماسه‌ها باعث شده تا فضای منحصر به فردی را داشته باشد اما به اندازه‌ای که باید از این فضا استفاده نشده است.

محمدی با اشاره به بهره‌گیری از آموزش‌ها همچنین تقویت فرهنگ موتورسواری گفت: آموزش نقش موثری در توسعه ورزش موتورسواری و آرامش خاطر شهروندان دارد که در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در رشته موتورسواری جوانان مستعد و علاقمندی در سطح استان هستند که با برنامه‌ریزی و تامین هزینه‌ها می‌توان نسبت به جذب و برگزاری مسابقات و حمایت از موتورسواران و گسترش این رشته ورزشی اقدام کرد.

این عضو هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی در ادامه با اشاره به وضعیت پیست موتورسواری این استان گفت: گرچه یزد دارای پیست ورزشی برای این رشته مهیج و جذاب است اما دارای نواقص و کمبودهایی نیز هست که در آینده نزدیک با رفع این اشکالات شاهد بهتر شدن آن در حد مطلوب و قابل قبولی باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: همکاری مسئولان امر و همدلی و همراهی علاقمندان و صاحبان صنایع می‌تواند این ورزش را به جایگاه ارزنده خود برساند.

انتهای‌پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول