اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان:

روحانیون پرچمداران فرهنگ‌سازی اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: روحانیون پرچمداران مردم‌سالاری دینی و فرهنگ‌سازی اسلامی هستند.

روحانیون پرچمداران فرهنگ‌سازی اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا شامگاه سه‌شنبه در همایش مبلغین و مبلغات دشتستان اظهار داشت: روحانیت شیعه در همه زمان‌ها از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش اساسی در ارتقای فرهنگ دینی ایفا کرده است چرا که روحانیت دارای جایگاه مردمی و مقدسی است که مردم به دنبال آنها حرکت کرده و فرمانشان را لازم‌الاجرا می‌شمرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به فعالیت مبارزاتی روحانیون دشتستان افزود: روحانیت جنوب کشور به ‌ویژه منطقه دشتستان نیز بر اساس جایگاه مردمی و اجتماعی خویش و تعهد مذهبی از دیرباز در مخالفت با استبداد و ایجاد مردمسالاری دینی و در مبارزه با اشغال بیگانگان در مجموع حضور فعال و چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه روحانیون پرچمداران فرهنگ اسلامی هستند گفت: روحانیون پرچمداران مردم‌سالاری دینی و فرهنگ‌سازی اسلامی هستند و نقش مهمی در رشد و توسعه جامعه بر عهده این قشر است.

محمودی‌نیا یادآور شد: روحانیون به عنوان پایگاه‌های فکری امن برای نوجوانان و جوانان پیشرو در انتقال آموزه‌های اسلام ناب محمدی به نسل جوان محسوب می‌شوند.

وی افزود: تاریخ جهان اسلام و به ویژه تشیع، گواه حضور همیشگی روحانیون در صحنه‌های سرنوشت‌ساز است که حکایت از پیشتازی آنان در هر جنبش و حرکت در طول تاریخ می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان اظهار داشت: پیشاپیش هر نهضت ضداستعماری و هر جنبش انقلابی و مترقی چهره یک یا چند روحانی را در این قرن می‌بینیم؛ از سید جمال و میرزا حسن شیرازی گرفته تا مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت و نقش روحانیون یک نقش برجسته و ارزشمند است.

محمودی‌نیا به تشریح عملکرد این اداره در حوزه اعزام مبلغ و اجرای برنامه‌های فرهنگی پرداخت و روحانیون را پیش‌قراول برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانست.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول