اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

وضعیت مبهم معابر مانع توسعه شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشخص نبودن وضعیت معابر در شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی از موانع اصلی شبکه برق در این استان است.

وضعیت مبهم معابر مانع توسعه شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن کریمی بعد از ظهر امروز در ستاد ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی اظهار کرد: در شهر یاسوج و حومه مناطقی هستند که نه شهرداری آن‌ها را جزء شهر می‌داند و نه بنیاد مسکن زیربار می‌رود که این منطقه روستا است.

رئیس شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت شرکت برق می‌تواند در سکونتگاه‌های غیر رسمی کنتور برق نصب کند و خدماتی از این دست ارائه دهد ولی متاسفانه برای ورود به موضوعاتی چون اتلاف برق و برق غیر مجاز این اجازه به شرکت برق داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: منازلی اکنون به صورت غیر مجاز و بدون پروانه در مسیر احداث شبکه برق ساخته شدند که باید تخریب شوند.

کریمی تاکید کرد: باید اعتباراتی برای مطالعه در خصوص وضعیت معابر و احداث شبکه برق اختصاص یابد تا بر اساس یک نقشه راه بتوانیم خدمات پایدار و مناسبی به مردم ارائه دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این اظهار نظر رئیس شرکت برق گفت: اکنون هیچ منطقه‌ای نیست که مورد اختلاف شهرداری و بنیاد مسکن باشد و در سه منطقه‌ای که این مشکل وجود داشت مسئله حل و فصل شد و این مناطق تحویل شهرداری یاسوج داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اجرائیات شهرداری با جدیت بیشتری وارد عمل شده و اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز را نمی‌دهد.

وی توسعه شهر و ایجاد عمران و آبادانی را از هر چیز دیگری مهم‌تر دانست و ابراز داشت: در برخی موارد که طرح مهمی چون تطویل باند فرودگاه یاسوج قرار است انجام شود می‌بینیم که یک ساخت و ساز غیر مجاز مانعی می‌شود برای اجرای این طرح عمومی و باید ساخت و ساز غیر مجاز در این استان باب نشود.

نیکزاد تصریح کرد: در تقاضاهایی که به استانداری برای دریافت خدماتی چون برق و آب می‌شود، اولین سؤالی که از متقاضی پرسیده می‌شود این است که پروانه ساختمانی دارد یا نه.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ملاک همه ما باید قانون باشد و امروز در مورد ساخت و ساز قوانین روشنی وجود دارد که بر این اساس باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اخذ پروانه ساخت و ساز نهادینه شود.

وی تاکید کرد: اگر ساخت و سازی غیر مجاز انجام شده یا باید تخریب شود و یا هم اگر صلاح باشد فرد متخلف را جریمه کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول