اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

افزایش 30 درصدی آمار اهداکنندگان خون در اردکان

خبرگزاری فارس: رئیس پزشک پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان از افزایش 30 درصدی آمار اهداکنندگان خون در شهرستان اردکان در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 30 درصدی آمار اهداکنندگان خون در اردکان

مهدی عاقلی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان با اشاره به افزایش 30 درصدی آمار اهداکنندگان خون در شهرستان اردکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، 3 هزار و 452 نفر شامل 2 هزار و 751 مرد و 105 زن به پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 856 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

رئیس پزشک پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان اضافه کرد: خوشبختانه آمار اهداکنندگان خون در چهار ماه اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد رشد داشته و بیش از 500 نفر به اهداکنندگان خون در این شهرستان افزوده شده‌اند.

عاقلی نژاد درباره فراوانی گروه‌های خونی در این شهرستان نیز اظهار داشت: فراوان‌ترین گروه خونی در شهرستان اردکان o+ و کمیاب‌ترین گروه خونی AB  منفی است اما لازم به یادآوری است که هر گروه خونی که از فراوانی بیشتری برخوردار است، متقاضی و نیازمند بیشتری هم دارد بنابراین مردم تصور نکنند چون گروه خونی آنان از فراوانی بیشتری برخوردار است، نیازی به اهدای خون توسط آنان نیست.

وی، اعزام هفتگی تیم سیار پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان به کارخانجات و مراکز صنعتی و اداری را از مهم‌ترین فعالیت‌های پایگاه انتقال خون اردکان برشمرد.

عاقلی‌ نژاد با بیان اینکه نیاز به اهدای خون در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد، گفت: با توجه به کاهش آمار اهداکنندگان خون در این ماه، نیاز به اهدای انواع گروه‌های خونی افزایش می‌یابد.

وی از مردم درخواست کرد: با اهدای خون در ماهی که به ماه خیرات و صدقات شناخته می‌شود، به یاری انسان‌های نیازمند به خون بشتابند و در این کار خداپسندانه شریک شوند.

انتهای‌پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول