اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد

استفاده از آب‌های خاکستری در داخل منازل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان از استفاده آب‌های خاکستری در داخل منازل خبر داد و گفت: آب‌های خاکستری آب‌هایی هستند که در داخل منزل بازچرخانی شده و به صورت مجدد در فلاش‌تانک‌ها یا آبدهی به فضای سبز استفاده می‌شود.

استفاده از آب‌های خاکستری در داخل منازل

هاشم امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مدیریت پساب‌های خانگی استان اظهار کرد: در هر مکانی که آب وجود داشته باشد به صورت قطعی مجموعه وزارت نیرو در زمینه استفاده بهینه از پساب‌ها برنامه ویژه‌ای نیز دارد.

وی ادامه داد: سعی وزارتخانه بر این است که پساب‌هایی که خارج از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است را در بخش‌های مختلف ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اقدامات این شرکت در زمینه پساب‌ها تصریح کرد: این شرکت در تلاش است که پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب خانگی را در بخش بیابان‌زدایی و صنعت استفاده کند.

وی افزود: در حال حاضر با همکاری شهرداری اصفهان و مدیریت آب استان در زمینه کویرزدایی حدود 400 هکتار از کویرهای شرق استان که یکی از عوامل پدیده ریزگردها است با استفاده از پساب‌های خانگی درختکاری می‌شود.

امینی تاکید کرد: سعی شرکت آب و فاضلاب استان بر این است که پساب‌هایی را به لحاظ کیفی ارتقا داده و با بازسازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان اصفهان، در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار دهد تا برای این قشر رفع خشکسالی شود.

وی ادامه داد: در زمینه پساب‌های داخل منزل نیز با توجه به توافقنامه‌ای که با سازمان نظام مهندسی کشور و شرق شاهین‌شهر به‌عنوان پایلوت این طرح به امضا رسیده است، استفاده از آب‌های خاکستری در منازل اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: مبحث 16 مقررات ملی ساختمان به بحث تفکیک آب‌های خاکستری از آب‌های غیرخاکستری اشاره دارد.

وی اضافه کرد: آب‌های خاکستری آب‌هایی هستند که در داخل منزل بازچرخانی شده و به صورت مجدد در فلاش‌تانک‌ها یا آبدهی به فضای سبز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول