اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

آشنایی با حقوق جزا و جرم‌شناسی منتشر شد

خبرگزاری فارس: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب آشنایی با حقوق جزا و جرم‌شناسی را با ویرایشی جدید منتشر کرد.

آشنایی با حقوق جزا و جرم‌شناسی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این کتاب به قلم اسمعیل رحیمی‌نژاد از پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نگارش یافته است و بر اساس آنچه در مقدمه کتاب ذکر شده است، در زمینه وسعت بخشیدن به دامنه تحقیقات و پاسخگویی به مشکلات علمی و نظری و همچنین ایجاد انگیزه برای پژوهشگرانی که خواهان مطالعه و تحقیق در مسائل حقوقی هستند نوشته شده است.

این کتاب در چهار بخش با عناوین حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی کیفری و جرم‌شناسی منتشر شده است.

مطالب بخش اول این کتاب در پنج فصل با عناوین کلیات حقوق جزای عمومی، پدیده جزایی و عناصر عمومی تشکیل‌دهنده آن، طبقه‌بندی جرائم بر مبنای عناصر تشکیل‌دهنده آنها، مفهوم مجرم و مسئولیت کیفری و مسائل مربوط به آن و واکنش اجتماعی علیه پدیده جزایی بررسی شده‌اند.

بخش دوم کتاب شامل چهار فصل است که عناوین آنها شامل کلیات مربوط به حقوق جزای اختصاصی، جرائم علیه اشخاص،‌ جرائم علیه اموال و مالکیت و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی مملکت و آسایش عمومی است.

در بخش سوم مباحثی مانند کلیات آیین دادرسی کیفری، نظام‌ها و تحولات آیین دادرسی کیفری، دعاوی ناشی از جرم، صلاحیت کیفری و مسائل آن و ترتیب رسیدگی در دادگاه‌های کیفی و مسائل مربوط به آن مطرح شده‌اند.

بخش چهارم این کتاب که جرم‌شناسی نام دارد، حاوی مطالبی با عناوین کلیات جرم‌شناسی، طبقه‌بندی عوامل جرم‌زا، حالت خطرناک و قائم‌ مقام‌های کیفری است.

نویسنده این کتاب در مقدمه آن آورده است: آشنایی با نظام حقوقی هر کشور و سیستم‌های حقوقی دیگر از دو جنبه ضروری به نظر می‌رسد؛ از لحاظ نظری برای انجام تحقیقات علمی و فراگیر و از لحاظ علمی برای پاسخگویی به مسائل مختلفی که از جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... در داخل کشور و یا در جامعه بین‌الملل مطرح می‌شود.

کتاب آشنایی با حقوق جزا و جرم‌شناسی در 328 صفحه به قیمت 50 هزار ریال منتشر شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول