اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست کاشان:

صدای گلوله شکارچیان را در کاشان به دام انداخت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: صدای گلوله‌های یک گروه شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده برزک و قمصر از توابع این شهرستان موجب دستگیری آنان شد.

صدای گلوله شکارچیان را در کاشان به دام انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمود قهرمانی پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران، از دستگیری یک گروه شکارچی غیرمجاز خبر داد و گفت: صدای شلیک گلوله‌های این گروه شکارچی متخلف موجب شد توجه مأموران اداره محیط زیست کاشان که در همان حوالی در حال گشت بودند را به خود جلب کند.

وی افزود: مأموران اجرایی منطقه حفاظت شده برزک و قمصر بعد از بررسی و کمین موفق به دستگیری این گروه شکارچی در منطقه آزاد گهه کاشان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان خاطرنشان کرد: از این متخلفان لاشه یک رأس قوچ و یک رأس میش وحشی کشف و ضبط شد و آنها به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

قهرمانی حفاظت از مناطق حفاظت شده توسط محیط‌بانان را حائز اهمیت دانست و از تکمیل شدن ساختمان محیط‌بانی در منطقه حفاظت شده برزک و قمصر کاشان خبر داد.

به گفته وی، سه پاسگاه محیط‌بانی مورد نیاز این منطقه احداث می‌شود که یکی از این پاسگاه‌ها در برزک به عنوان سرمحیط‌بان و مرکز ناظر بر دو پاسگاه دیگر است.

قهرمانی هزینه مورد نیاز برای ساخت و تکمیل هر پاسگاه را 300 میلیون تومان، و مجموع اعتبار مورد نیاز برای احداث این سه پاسگاه را 900 میلیون تومان ذکر کرد.

وی یادآور شد: پاسگاه سرمحیط‌بان با توجه به شرح خدمات جداگانه آن علاوه بر اینکه مرکز بازدیدکنندگان است  بخشی از موزه تنوع زیستی نیز در آن برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته وی، منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان با 60 هزار هکتار وسعت، حدود 13 درصد از کل منطقه کاشان را به خود اختصاص داده که این میزان سه درصد بیش از استاندارد جهانی است. 

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول