اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان عنوان کرد

دستگیری 3 شکارچی متخلف در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان از دستگیری سه شکارچی و کشف دو لاشه شکار در این شهرستان خبر داد.

دستگیری 3 شکارچی متخلف در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمود قهرمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرسنل اداره محیط زیست شهرستان کاشان با تلاش و گشت‌ها شبانه‌روزی خود در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان موفق به دستگیری سه نفر شکارچی متخلف شدند.

وی افزود: از شکارچیان متخلفی که از استان‌های هم‌جوار، وارد مناطق حفاظت شده در قمصر و برزک کاشان شده بودند یک لاشه شکار قوچ وحشی و دو قبضه اسلحه برنو جنگی و همچنین تعدادی ادوات شکار کشف و ضبط شد.

قهرمانی در ادامه یادآور شد: پرسنل اداره محیط زیست شهرستان کاشان در عملیات دیگری، یک لاشه شکار کل وحشی از شکارچیانی که به روش‌های ماهرانه وارد منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان شده بودند کشف کردند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کاشان تصریح کرد: شکارچیان، لاشه شکار کل وحشی را به طرز ماهرانه در لابلای درختچه‌های منطقه مخفی کرده بودند.

قهرمانی بیان داشت: پرونده شکارچیان متخلف، برای طی شدن سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان کاشان ارسال شد.

وی تصریح کرد: براساس قانون شکار، حمل و نگهداری، عرضه، فروش حیوانات وحشی بدون کسب مجوز و اخذ مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست جرم محسوب شده و برای متخلفان مجازات در نظر گرفته شده است.

این مسئول وسعت مناطق حفاظت شده شهرستان کاشان در مناطق قمصر و برزک را 60 هکتار اعلام کرد و  متذکر شد: 13 درصد وسعت کاشان در محدوده مناطق حفاظت شده قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کاشان ابراز داشت: قوچ، میش، کبک و تیهو از جمله پرندگان غالب در مناطق حفاظت شده کاشان است.

قهرمانی در پایان متذکر شد: وسعت مناطق حفاظت شده کاشان سه درصد از استانداردهای جهانی بیشتر است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول