اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از عملکرد‎ تیم‎‏های کشتی خراسان‌رضوی

تیم ثامن‌الحجج (ع) در کورس قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته یک کشتی کشور

خبرگزاری فارس: دو نماینده استان خراسان‌رضوی عملکرد قابل قبولی در لیگ دسته اول کشتی کشور از خود نشان دادند و در این میان تیم ثامن‌الحجج (ع) با پیروزی در دیداری حساس با تیم مدعی مقیمی بابل، امید به صدرنشینی گروه خود دارد.

تیم ثامن‌الحجج (ع) در کورس قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته یک کشتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، استان خراسان‌رضوی در سال‌های اخیر شاهد افت رشته ورزشی کشتی، رشته اول خطه خراسان رو به ‌رو بوده، اما وضعیت چند رقابت گذشته حکایت از آن دارد که امسال کشتی خراسان‌رضوی روی دیگر خود را می‌خواهد به رخ تمام تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول کشتی کشور نشان دهد تا شاید دوباره شاهد اوج کشتی استان باشیم.

امسال کشتی خراسان‌رضوی با دو نماینده در لیگ دسته اول کشور حضور دارد که این دو نماینده تا پایان هفته چهارم مسابقات لیگ عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند.

شب گذشته مسابقات هفته چهارم لیگ دسته اول برگزار شد که تیم موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) مشهد در مشهد میزبان تیم شهدای بابلسر بود که با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی دست یافت و تیم شهرداری قوچان دیگر نماینده استان در این رقابت‌ها استراحت داشت.

ثامن‌الحجج (ع) مدعی قهرمانی

موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) که سرمایه‌گذای خوبی در ورزش استان انجام داده است، امید دارد تا با کسب نتایج مطلوب و شکست حریفان خود گام قوی و بلندی برای رسیدن به سکوی قهرمانی این رقابت‌ها بردارد.

حضور این تیم در لیگ دسته اول کشتی کشور زمانی قوت گرفت که باشگاه ثامن‌الحجج (ع) با برخی انتقادها از عدم حضور کشتی‌گیران بومی استان در تیم لیگ برتری این موسسه در رشته کشتی مواجه شد.

این انتقادها سبب شد که ثامن‌الحجج (ع) تیمی را با نام خود به‌ عنوان تیم جوانان و یا تیم "ب" این موسسه روانه مسابقات لیگ دسته اول کند که در این ارتباط سهم خراسانی‌ها در این تیم بیشتر از تیم لیگ برتری‌های این موسسه است.

موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) تیم دوم خود را همانند تیم اول این موسسه تنها برای قهرمانی روانه مسابقات لیگ دسته اول کرده است و به همین دلیل از چند نیروی غیر بومی نیز استفاده کرد که علی‌اصغر بذری کشتی‎گیر سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران سرشناس‎ترین آنها است اما هدایت این تیم برعهده قاسم فیلابی، مربی بومی استان خراسان‌رضوی است که تا به اینجای کار عملکرد خوبی داشته است.

این تیم که در گروه دوم جای گرفته است در هفته اول مسابقات با نتیجه 5 بر 3 مغلوب میزبان خود تیم نوین چرم البرز شد.

در هفته دوم رقابت‌ها نماینده استان با نتیجه قاطع 8 بر صفر نفت امیدیه را در خانه خود درهم کوبید تا قدرتش را به رخ همگان بکشد و در هفته سوم با قرعه استراحت رو به رو شد.

این تیم روز جمعه 13 مردادماه در هفته پنجم دور رفت مسابقات در دیداری حساس میزبان تیم مدعی مقیمی بابل می‌شود که در صورت پیروزی می‎تواند صدرنشین گروه خود شود.

تیم موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) مشهد از کشتی‎گیران زیر در رقابت‎های سال جاری بهره می‎برد:

50 کیلوگرم: علی باقری

55 کیلوگرم: سهیل منتظری - دانیال حجتی

60 کیلوگرم: مسعود محمودی - هاشم مختاری

66 کیلوگرم: سعید صالحی - سعید احمدی

74 کیلوگرم: میرپویا حسینی - علی شفیع‌زاده

84 کیلوگرم: محمود زارع‌زاده - علی‌اصغر بذری – علی رجب‌زاده

96 کیلوگرم: احمد میرزاپور - امیر محمدی

120 کیلوگرم: مسعود دلیرمعینی - سیدساجد جلالی

شهرداری قوچان، نماینده کشتی شهرستان‏‌های خراسان‌رضوی

تیم شهرداری قوچان دیگر نماینده استان در لیگ دسته اول کشتی کشور است اما در ارتباط با این تیم می‌توان گفت که شهرداری قوچان، تیم خود را برای قهرمانی راهی رقابت‌ها نکرده است و با کشتی‎گیران بومی استان به مسابقات لیگ پای گذاشته است.

تیم جوان و بومی از سه دیدار خود تنها یک پیروزی کسب کرده است با این حال با توجه به اینکه در چند سال اخیر کشتی شهرستان‎های استان رو به افول بود، حرکت شهرداری قوچان در حمایت از یک تیم بومی در لیگ جای امیدواری و تقدیر دارد.

این تیم که در گروه اول مسابقات جای دارد در نخستین دیدار خود در هفته اول مسابقات در قوچان در مقابل تیم موسسه مالی و اعتباری فردوسی مازندارن با نتیجه 6 بر 2 تن به شکست داد و در دیدار دوم خود نیز با نتیجه مشابه 6 بر 2 در مقابل تیم شهرداری نهاوند شکست خورد.

تیم شهرداری قوچان در هفته سوم مسابقات لیگ دسته اول نخستین پیروزی خود را تجربه کرد، این تیم در مقابل تیم فولاد ماهان اصفهان در خانه این تیم با نتیجه 5 بر 3 به برتری دست یافت و در هفته چهارم مسابقات نیز با قرعه استراحت رو به رو شد.

این تیم در هفته پنجم دور رفت مسابقات در قوچان میزبان تیم شهرداری ارومیه می‌شود.

ترکیب تیم شهرداری قوچان در مسابقات لیگ دسته اول به شرح زیر است:

50 کیلوگرم: ادریس رفعت ـ مرتضی مقدم

55 کیلوگرم: سعید صفائیان ـ غلامرضا انتظاری

60 کیلوگرم: جلال علیزاده

66 کیلوگرم: جمشید کدخدا

74 کیلوگرم: یوسف رمضانی ـ محمد مکتب‌دار

84 کیلوگرم: داود زارعی ـ یوسف رمضانی

96 کیلوگرم: جلیل پیرودی

120 کیلوگرم: ناصر صحرایی ـ هومن شیدا

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول