اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مبارکه:

جاری کردن آب در رودخانه زاینده‌رود اشتباه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مبارکه گفت: با خشک‌سالی مستمر و کم‌آبی که در سراسر کشور به ویژه در استان اصفهان وجود داشت، به چه دلیل 300 میلیون مترمکعب آب پشت سد را برای سیراب نمودن مزارع شرق اصفهان در رودخانه زاینده جاری کردند.

جاری کردن آب در رودخانه زاینده‌رود اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان مبارکه با تاکید بر اینکه فرصت و توفیق خدمتگزاری، نعمتی الهی است که از سوی خداوند به افراد هدیه می‌شود، اظهار کرد: افراد خدمتگزار باید سعی نمایند از این فرصت به خوبی بهره‌برداری کنند و علاوه بر پاسخ‌گویی به مردم، باید به خداوند نیز پاسخ‌گو باشند.

وی در ادامه افزود: امامان جمعه نیز خدمتگزار خلق‌الله هستند و با اطلاعات جامع و تحلیل‌های درستی که از مسائل روز به دست می‌آورند مردم را در جریان اخبار و اولویت‌های جهانی، منطقه‌ای، کشوری و شهرشان قرار می‌دهند و همین مسائل و حرف و سخن‌های بزرگی که جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح کرده است جهان استکبار را به این کلام نافذ و حق‌طلب حساس کرده که بیداری اسلامی از ثمرات نیکوی آن است.

امام جمعه مبارکه در ادامه اظهار داشت: این روزها کم آبی در استان اصفهان به یک بحران تبدیل شده است، بحرانی که قابل بیش‌بینی بود و تذکر هم داده شد، اما توجه نکردند، هم‌اکنون نیز انتقاد و گلایه‌هایی نسبت به مدل تقسیم آب زاینده‌رود وجود دارد، زیرا با خشک‌سالی مستمر و کم‌آبی که در سراسر کشور به ویژه در استان اصفهان وجود دارد، باید پرسید چرا 300 میلیون متر مکعب آب پشت سد را برای سیراب نمودن مزارع کشت غرقابی شرق اصفهان در رودخانه زاینده جاری کردند؟

محمدی در ادامه اظهار کرد: ما بارها اعلام نمودیم کدام منطق حکم می‌کند این حجم عظیم آب را برای کشاورزی شرق اصفهان رها کنیم و یک کشت غیر استراتژیک را به نابودی باغ‌هایمان ترجیح داده و صنعت را نیز در معرض نابودی قرار دهیم.

وی افزود: در همان روزها یادآوری نمودیم که در آب شرب و در آب صنعت با بحران رو به رو هستیم، بنابراین طوری عمل نکنید تا به مردم به اجبار بگوییم با یک لیوان آب وضو سازند، حال جه کسی مسئول است؟ اگر امروز فولاد مبارکه در همین شهرستان خطوط تولیدش متوقف شود چه کسی مقصر است؟

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول