اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام لرستان در اولویت تکمیل هستند

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام لرستان در اولویت تکمیل شدن قرار دارند.

پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام لرستان در اولویت تکمیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده عصر امروز در جمع کارکنان ستاد اقامه نماز جمعه و بنیاد مهدویت استان لرستان در خرم‌آباد گفت: با توجه به مسایل فرهنگی و دینی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و معیارهای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لرستان در روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی است.

استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم فعالیت‌های دینی در کاهش جرائم گفت: بر اساس بررسی‌های علمی، توسعه و ترویج مبانی دینی و مذهبی تأثیر مستقیمی در کاهش جرم و بزه در جامعه دارد و بر همین اساس در ایام خاص مذهبی مانند ماه مبارک رمضان همگان شاهد کاهش چشمگیر وقوع جرم و تخلف در میان مردم هستیم.

وی با اشاره به احداث مجتمع تحقیقاتی، فرهنگی 14 معصوم (ع) اظهار داشت: این مجتمع بستر مناسبی را برای اجرا و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در سطح استان فراهم کرده و بر همین اساس برنامه‌های مذهبی گسترده‌ای از جمله دعای کمیل، ندبه، زیارت عاشورا و دیگر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در این مجموعه با حضور گسترده مردم برگزار شده است.

استاندار لرستان گفت: کار این مجتمع در سفر سوم دولت آغاز شده است و برای این مجتمع دو مصوبه‌ داریم که یکی به وزارت کشور مربوط می‌شود و یکی هم به وزارت جهاد کشاورزی که هر دو‌ این‌ها مکلف هستند، کمک کنند.

دهمرده اظهار داشت: از طرف دیگر این مجتمع متعلق به فرد یا نهاد خاصی نیست اما مسئول اصلی آن منابع طبیعی است ولی دستگاه‌های مختلفی مثل آب، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو و همه‌ دستگاه‌ها در آن دخالت دارند به طوریکه بسیج تمام ادارات و دستگاه‌ها را می‌توانیم در اینجا ببینیم.

استاندار لرستان گفت: یکی از معیارهای اصلی در احداث این مجموعه ایجاد فضای مناسب برای انجام کارهای فرهنگی و مذهبی در کنار اجرای طرح‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و گردشگری است.

استاندار لرستان افزود: نصب تعداد زیادی تابلو با مضامین دینی برگرفته از احادیث، آموزه‌ها قرآنی و شعایر اسلامی در طول مسیرها و محورهای موجود در این مجتمع نیز اقدام موثری در راستای آشنایی بیشتر مردم با ارزش‌های دینی و اسلامی است.

دهمرده با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نه تنها یک وظیفه اداری، بلکه تکلیفی شرعی است، گفت: این اقدامات در راستای کسب رضای خداوند و همچنین تلاش برای به دست آوردن ره‌توشه مناسب در آخرت است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول