اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

حجم قابل توجهی از پیاده‌رو‌های اصفهان آزاد‌سازی نشده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر حجم قابل توجهی از مسیر‌های عابر پیاده در اصفهان نیاز به آزاد‌سازی دارند.

حجم قابل توجهی از پیاده‌رو‌های اصفهان آزاد‌سازی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: مسئله پیاده‌رو‌سازی‌ها در برنامه پنج‌ساله اصفهان مورد توجه قرار گرفته و طی دو سالی که از اجرای این برنامه می‌گذرد بودجه‌های مناسبی به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی پیاده‌رو‌سازی‌ها در اصفهان آغاز شده و در سال‌های آتی نیز باید بودجه‌های بیشتری به این موضوع اختصاص یابد.

وی ادامه داد: مسئله پیاده‌رو‌سازی‌ها در اصفهان یکی از اولویت‌های مهم در راستای حفظ سلامت شهروندان و ساماندهی مسائل حمل و نقل آنها در سطح شهر به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای پیاده‌رو‌ها باید به صورتی باشد که معلولان نیز همانند افراد عادی از آنها استفاده کنند، تصریح کرد: پیوستگی پیاده‌رو‌ها در سطح شهر نیز باید به صورت کامل رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسیر‌های پیاده با مسیر‌های سواره قطع می‌شود، ادامه داد: لازم است در بسیاری از بخش‌ها و به ویژه بخش‌های مرکزی شهر این پیوستگی‌ها موجود باشد و همچنین این موضوع باید به صورتی باشد که بین مسیر‌های عابر پیاده و حمل و نقل عمومی نیز این پیوستگی ایجاد شود.

بهبهانی تاکید کرد: در حال حاضر حجم قابل توجهی از مسیر‌های عابر پیاده در اصفهان نیاز به آزاد‌سازی دارند و زمانی که خیابان، مسیر‌های سواره آزاد و یا محل گذری در سطح شهر احداث می‌شود، مسئولان از آزاد‌سازی پیاده‌رو‌ها غافل می‌شوند.

وی با بیان اینکه با وجود گذشت بیش از 10 سال، هنوز بسیاری از مسیر‌های پیاده در اصفهان آزاد‌سازی نشده است، افزود: طی روز‌های گذشته شورای شهر با طومار امضا شده اهالی یکی از خیابان‌های منطقه پنج اصفهان که خواهان اجرای طرحی در این خیابان بودند، مواجه شده‌ است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اهالی این خیابان از اجرای این طرح ناراضی هستند و مدیریت شهری اصفهان نیز پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیده که حق با مردم ساکن در این خیابان است.

وی با اشاره به اینکه پیرو این موضوع نیز جلسه‌ای در کمیسیون حمل و نقل شورا برگزار شده است، اظهار کرد: براساس این جلسه مدیریت شهری اصفهان به این نتیجه رسیده است که ناهماهنگی بین مباحث ترافیکی و عملیات اجرایی این طرح وجود دارد.

بهبهانی با بیان اینکه طی روز‌های گذشته تخلفی در محدوده پل خواجوی اصفهان رخ داده است، ادامه داد: یکی از ساختمان‌های مجاور این پل مبادرت به ایجاد یک سقف اضافه کرده و با پیگیری‌های شهرداری حکم تخریب این سقف صادر شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیری‌های مالک این ساختمان این حکم توسط دیوان عالی کشور نقض شده و این مالک به دنبال ایجاد این سقف اضافی بر روی ساختمان خود است و شهرداری باید برای جلوگیری از این تخلف مباحث حقوقی این موضوع را به صورت جدی دنبال کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای طرح میدان امام علی (ع) سال‌های سال زمان برده است، اضافه کرد: مصوبات اجرای این طرح نیز از مجوز میراث فرهنگی برخوردار است و در زمان اجرای این طرح نیز سازمان میراث فرهنگی بر روی آن نظارت دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از رسانه‌ها تخریب خانه‌های تاریخی در این محدوده را عنوان کرده‌اند، تاکید کرد: شهرداری باید این موضوع را پیگیری و با اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به جلوگیری از افزایش این شایعات در شهر جلوگیری کند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول