اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حمل و نقل گناباد خبر داد

گناباد دومین شهر خراسان رضوی در راه‌اندازی سرویس تاکسی بی‌سیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حمل و نقل همگانی گناباد گفت: شهر گناباد پس از مشهد تنها شهری است که دارای سرویس تاکسی بی‌سیم است.

گناباد دومین شهر خراسان رضوی در راه‌اندازی سرویس تاکسی بی‌سیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد شیرزاد عصر امروز در نشست خبری در گناباد اظهار داشت: در حال حاضر 197 دستگاه تاکسی، پنج دستگاه ون و  15 دستگاه مینی‌بوس برای 40 هزار شهروند گناباد خدمت‌رسانی می‌کنند که به طور تقریبی این تعداد ناوگان برای حمل و نقل ساکنان این شهر کفایت می‌کند.

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی گناباد گفت: شهر گناباد پس از مشهد تنها شهری است که دارای سرویس تاکسی بی‌سیم است و این سرویس پس از راه‌اندازی به بخش خصوصی واگذار شده و تمام هزینه‌های مربوطه مانند خرید دکل و ...  توسط بخش خصوصی پرداخت شد و سازمان در این ‌مورد هیچ هزینه‌ایی را متقبل نشد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه مدیریت امور رفت و آمد مردم تا فاصله 10 کیلومتری شهرها نیز به عهده سازمان‌های حمل و نقل همگانی نهاده شده است در نتیجه حوزه فعالیت این سازمان بسیار وسیع شده و باید در مسیر شهرهایی از جمله بیدخت و کاخک و روستاهای اقماری نیز اقدام به جابه‌جایی مسافران کند به همین علت این تعداد ناوگان به طور کامل پاسخگوی جمعیت 90 هزارنفری شهرستان گناباد نیست.

شیرزاد تصریح کرد: به طور کلی جذب وسایط حمل و نقل جمعی با توجه به بافت جغرافیایی این شهرستان، توجیه کارشناسانه و اقتصادی‌تری دارد و توسعه حمل و نقل عمومی گناباد از این طریق ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حقیقت برای ارتقای وضعیت فعلی و رسیدن به آنچه که شایسته مردم است و ایده‌آل ما توسعه ناوگان از لحاظ دریافت مینی‌بوس، بهترین گزینه خواهد بود.

شیرزاد گفت: متاسفانه اغلب مینی‌بوس‌ها مستهلک هستند و حتی مدل 57 و 60 نیز مشغول به کار هستند و نوسازی این مینی‌بوس‌ها با توجه به اینکه امور جابه‌جایی دانش‌آموزان بر عهده سازمان ‌گذاشته شده بیشتر ضرورت دارد.

وی افزود: در این زمینه باید به فعالیت سه شرکت حمل و نقل مینی‌بوس تحت مدیریت این سازمان اشاره کرد که  50 دستگاه از مینی‌بوس‌های این شرکت‌ها، نیز رفت و آمد نه 1300 دانشجو و به طور میانگین 17 هزار و 500 دانش‌آموز را انجام می‌دهند، بنابراین نیاز به نوسازی و توسعه مینی‌بوس‌ها به عینه دیده می‌شود.

وی بیان کرد: از لحاظ نوسازی در مقایسه با شهرهای همجوار اقدامات بسیار مناسبی انجام داده‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم 100 دستگاه تاکسی را تبدیل به احسن کنیم و فقط شش دستگاه تاکسی باقیمانده است که در صورت عقد قرارداد امیدواریم تا پایان امسال نوسازی این شش تاکسی فرسوده نیز انجام شود.

وی در مورد کرایه‌ها اظهار داشت: در مورد کرایه‌ها، به شورای شهر پیشنهاد افزایش 20 درصدی را داده‌ایم که پس از مراحل قانونی اعلام خواهیم کرد، هرچند این امکان وجود دارد که در زمان شروع افزایش کرایه‌ها، مردم رضایت نداشته باشند اما با توجه به افزایش سایر اقلام و خدمات، به این نتیجه خواهند رسید که قیمت کرایه‌ها منصفانه است.

شیرزاد گفت: درمورد زمان انتظار نیز بیشترین وقتی که ممکن است مردم در ایستگاه منتظر بمانند بیشتر از 10 دقیقه نخواهد بود و در این زمینه تاکنون نارضایتی مشاهده نشده است.

وی گفت: شهر گناباد پس از مشهد تنها شهری است که دارای سرویس تاکسی بی‌سیم است و این سرویس پس از راه‌اندازی به بخش خصوصی واگذار شده و تمام هزینه‌های مربوطه مانند خرید دکل و ... توسط بخش خصوصی پرداخت شد و سازمان در این ‌مورد هیچ هزینه‌ایی را متقبل نشد.

وی افزود: 10 دستگاه تاکسی روآ فسفری سریع پلاک‌گذاری شدند و تحویل گرفته شد که 40 دستگاه در بخش تاکسی ‌بی‌سیم تعلق گرفت.

شیرزاد گفت: اگرچه نوع ماشین، اشکالات فنی دارد اما مردم از این سرویس کاملا رضایت دارند و خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته است به طوریکه در شبانه‌روز تقریبا 1000 تماس تلفنی برقرار می‌شود.

وی افزود: بیشترین متقاضیان این بخش نیز بانوان هستند که 10 دستگاه تاکسی روآ از مجموع 40 دستگاه به بانوان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به معیارهای سازمان برای انتخاب راننده نمونه گفت: معیارهای ما برای انتخاب راننده نمونه رعایت قوانین و مقررات، رعایت نرخ‌های مصوب و به ‌ویژه نداشتن شکایت است که یک دستگاه ماشین گشت واحد بازرسی بر عملکرد ناوگان نظارت دارد.

وی در ادامه گفت: در سال 88 ساختمان مجزایی از شهرداری برای سازمان بنا شد و اکنون پنج همکار با تخصص و تجربه لازم در سه واحد بازرسی و نظارت، مدیریت بار و روابط‌ عمومی به همشهریان خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول