اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان خبر داد

راه‌اندازی شبکه ملی با محوریت اسلامی در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان از راه‌اندازی شبکه ملی با محوریت اسلامی توسط این مرکز در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی شبکه ملی با محوریت اسلامی در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید اکبر سجادی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با موضوع راه‌اندازی شبکه تلویزیونی و تولید فیلم در این مرکز اظهار کرد: مرکز تحقیقات حوزه علمیه اصفهان در سال 77 با محوریت تولید نرم‌افزارهای اسلامی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه این مرکز شامل چند بخش مهم است، تاکید کرد:  مرکز شامل بخش‌های تولید نرم‌افزارهای اسلامی، چاپ کتاب و بخش پایگاه داده‌های IDC که تولید محتوای صوتی و تصویری را بر عهده دارد، است.

مدیر اجرایی مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان افزود: نخستین کار ما در این مجموعه ترجمه تصویری بخشی از آیات قرآن کریم بود که قابلیت مصورسازی داشت و پس از آن نیز نرم‌افزارهایی در زمینه نهج‌البلاغه، قرآن و دیگر نرم‌افزارهای اسلامی را تولید کردیم.

وی تصریح کرد: آخرین موضوع به تصویر کشیده شده آیات قیامت در قرآن بود که از سکرات موت تا برپایی بهشت و جهنم را دربر می‌گرفت به شکل تابلوهای ثابت در قالب رنگ و روغن و همچنین پویانمایی تولید شد.

سجادی ادامه داد: این مرکز تاکنون 39 نرم‌افزار و 48 جلد کتاب در زمینه‌های دینی به چاپ رسانده است و تولید محتوای صوتی و تصویری نیز از هفت ماه پیش در دستور کار این مرکز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرور اصلی پرتال فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون در اصفهان قرار دارد، تاکید کرد: این مرکز توسط مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان راه‌اندازی شده است و روزانه 175 هزار بازدیدکننده از تمام کشور دارد و که از افتخارات استان اصفهان محسوب می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان  با اشاره به تله فیلم‌ها و انیمیشن «طوبی» که در این مرکز در حال تولید است، تصریح کرد: بیشتر هزینه‌های تولید تله فیلم‌ها و فیلم‌های پویانمایی توسط حوزه علمیه و بخشی نیز از فروش تولیدات نرم‌افزاری و کتاب‌ها تأمین می‌شود و 143 میلیون تومان اعتبار نیز برای پروژه طوبی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول