اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین تودیع و معارفه شهردار ارومیه تاکید شد

تکریم ارباب ‌رجوع؛ وظیفه اصلی مسئولان

خبرگزاری فارس: آیین تودیع سرپرست شهرداری ارومیه و معرفی شهردار جدید ارومیه ظهر امروز برگزار شد.

تکریم ارباب ‌رجوع؛ وظیفه اصلی مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی در محل تالار اجتماعات شرکت برق آذربایجان‌غربی برگزار شد، سرپرست پیشین شهرداری ‌ارومیه در سخنانی با تقدیر و تشکر از زحمات تمام کارکنان این نهاد در انجام به‌ موقع و مناسب فعالیت‌ها، اظهار داشت: تمام تلاش‌های زمان مدیریت بر شهرداری توسط بنده که در حدود 70 روز به‌ طول انجامید، با محوریت و شعار تسهیل امور مردم، تکریم ارباب رجوع، تسریع در کار مردم، اعتمادسازی مردمی و دوری از مسائل حاشیه‌ای بوده که امیدوارم این زحمات مورد قبول مردم باشد.

*پل‌قویون مهم‌ترین پروژه عمرانی اجراشده در ارومیه

غلامرضا عدل‌دوست پروژه پل‌قویون ارومیه مهم‌ترین طرح درحال اجرای این شهرستان دانست و عنوان‌ کرد: در راستای اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه در مدت 70 روز گذشته اقدامات شایانی با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال انجام پذیرفته ‌است.

وی در مورد اقدامات پروژه فرهنگ‌سرای قرآن ‌و‌ عترت ارومیه نیز خاطرنشان‌ کرد: اقدامات این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 500 میلیون ریال از 54 درصد به حدود 79 درصد پیشرفت رسیده ‌است.

سرپرست سابق شهرداری ارومیه با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام ‌شده در حوزه خدمات شهری ارومیه، بیان ‌داشت: تکمیل پروژه‌های پارکی در سراسر شهر، آسفالت و لکه‌گیری معابر عمومی، احداث پل‌های عابر پیاده همچنین کاشت گل و نهال در معابر عمومی از دیگر اقدامات شهرداری بوده که امید است مورد توجه مردم قرار گیرد.

البته سرپرست شهرداری ارومیه در سخن پایانی خود ابراز داشت: دردور اول شورای اسلامی شهر ارومیه تنها یک شهردار بر سکان شهرداری تکیه داده‌ بود که این رقم در دور دوم به دو نفر و در دور سوم به سه نفر افزایش یافت و آرزوی قلبی ما این است که در دور چهارم این رقم به چهار نفر افزایش پیدا نکند و تنها با یک شهردار عمر کاری شورای چهارم به اتمام‌ رسد.

با اتمام سخنرانی سرپرست شهرداری ارومیه، نوبت به اجرای گروه مدیحه‌سرایی بین‌المللی رایة‌الهدی رسید تا با اجرای خود محفل را گرم و زینت‌بخش این مراسم باشند.

*توجه به سکونت‌گاه‌های غیرمجاز اولویت کاری شهرداری

پس از این اجرا پرویز جلیلی، رئیس شورای‌اسلامی شهر ارومیه، با حضور بر روی سن، سخنان خود را در زمینه انتظارات از شهردار آینده آغاز کرد.

جلیلی در این سخنان ابراز داشت: تمام برنامه‌های اجرا شده در ارومیه مدیون زحمات استاندار، معاونان استاندار و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای ‌اسلامی است که باید به‌ دلیل این حمایت‌ها از این مسئولان تقدیر به‌ عمل آید.

وی با اشاره به وجود مناطق غیرمجاز سکونتی در اطراف ارومیه، بیان ‌داشت: تمام تلاش مسئولان شهری باید به قانونی کردن این مناطق و کمک به رفع مشکلات مردم محروم باشد تا به ‌این طریق رضایت الهی را نیز جلب کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان تصریح‌ کرد: توجه به معیشت و رفاه کارکنان، توزیع عادلانه امکانات در نقاط مختلف شهر، برخورد مناسب با ارباب رجوع، تسریع در حل مشکل ترافیک و همچنین همیار کردن مردم در حل و فصل مشکلات از مهم‌ترین نکاتی است که باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

جلیلی در پایان سخنان خود در پاسخ به درخواست عدل‌دوست مبنی بر کنترل افزایش آمار شهرداران در ارومیه، گفت: از دور چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه اعتماد کامل داریم که تنها یک شهردار و یک مدیر بر سکان شهر ارومیه تکیه خواهد ‌داد.

*اجرای دوم گروه رایة‌الهدی و انتقاد معاون استاندار از نحوه اجرا

اجرای قطعه‌ای زیبا در مدح حضر صاحب‌الزمان(عج)، برنامه دیگری بود که توسط گروه مدیحه‌سرایی رایة‌الهدی انجام شد تا به‌ این ترتیب سخنران دیگر برنامه یعنی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی برای سخنرانی دعوت شود.

سیدجواد محمودی در ابتدای این سخنان با تقدیر از اجرای گروه رایة‌الهدی انتقادی نیز از این گروه داشت که اجرا به چند زبان در گردهمایی‌های عمومی جالب نبوده و باید اجراهای تک‌زبانه یا زبان‌های آشنا برای عموم مردم را انتخاب کنند تا گیرایی اجرا برای حاضران در جلسه بیشتر شود.

این مسئول، در ادامه سخنان خود، انتظارات استانداری از شهردار مرکز استان را بیان داشت و گفت: خدمت بی‌منت به مردم محروم و هماهنگی با مسئولان استانی و شهرستانی از مهم‌ترین وظایفی است که باید مورد توجه شهردار آینده قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌‌غربی در پایان ابراز داشت: مردم مستضعف و محروم به‌ ویژه در استان و شهر ما دارای جایگاه ویژه‌ای هستند چرا که این نظام به برکت خون آن‌ها تضمین شده ‌است.

با پایان یافتن سخنان معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌‌غربی، نوبت به سخنران میزبان این مراسم رسید تا با حضور در میان حاضران برنامه‌های آینده خود را تشریح‌ کرده و وعده‌های عملیاتی خود را مطرح کند.

*تشویق حاضران در سالن؛ نشانگر علاقه مردمی به شهردار جدید

محمد حضرت‌پور، شهردار جدید ارومیه، در لحظات آغازین مدیریت خود با حضور در بالای سن سخنرانی همایش، با تشویق حاضران مواجه شد و به‌ گرمی به احساسات مدعوان پاسخ گفت.

وی در سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به مردم محروم در فعالیت‌های شهرداری، بیان‌ داشت: با بودجه 320 میلیارد تومانی شهرداری یک‌ساله نمی‌توان شاهد اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های چشمگیر در حوزه خدمات شهری بود بنا‌بر‌این باید با بهره‌گیری از توانمندی‌های کارشناسان و شرکت‌های خدمات‌رسان در راستای خدمت هر چه بهتر به مردم تلاش کرد.

حضرت‌پور در ادامه ابراز داشت: ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری از برنامه‌های آتی مدیریت این نهاد است که تنها با همکاری تمام کارمندان و شهروندان محقق می‌شود.

شهردار جدید ارومیه، همچنین تکریم ارباب‌رجوع و به‌ ویژه قشر مستمند جامعه را از برنامه‌های اصلی خود دانست و بیان‌ داشت: در حال حاضر حدود 700 هزار مترمربع از مناطق محروم ارومیه نیازمند آسفالت‌کشی است که باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

حضرت‌پور در خاتمه خاطرنشان‌ کرد: تجهیز مبلمان شهری، رسیدگی به وضعیت مردم روستاها و شهرهای کوچک اطراف ارومیه و خدمت به مردم برای آرامش در زندگانی از جمله خواسته‌های مسئولان از شرکت‌های خدمات‌رسان است که باید به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

*تسلیم حکم مسئولیت ششمین شهردار ارومیه

در پایان این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، با قدردانی از زحمات مهدی غلامرضا عدل‌دوست در دوره 70 روزه مدیریت بر شهرداری ارومیه حکم مسئولیت محمد حضرت‌پور به‌ عنوان ششمین شهردار ارومیه در 13 سال اخیر تسلیم وی شد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول