اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن کریم مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

سایت تخصصی ترجمه راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن کریم مرکز فرهنگ و معارف قرآن از بارگذاری سایت تخصصی ترجمه در آینده خبر داد.

سایت تخصصی ترجمه راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهداف گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن کریم مرکز فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: تهیه و تدوین تفسیرهای گوناگون قرآن برای سطوح مختلف سنی و تحصیلی تدوین و ارائه ترجمه‌های روان و جذاب قرآن به سبک‌های گوناگون از جمله اهداف این گروه است.

وی خاطر نشان کرد: مطالعات تخصصی پیرامون اصول و مبانی علمی تفسیر و ترجمه در گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن کریم انجام و تفاسیر معتبر شیعی به ویژه تفسیر راهنما در قالب‌های جذاب ارائه و بازتولید می‌شود.

مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن کریم مرکز فرهنگ و معارف قرآن برقراری ارتباط علمی با مراکز و مؤسسات فعال در زمینه ترجمه و تفسیر، شناسایی، جذب و به کارگیری پژوهشگران توانمند، شناسایی کاستی‌های موجود در عرضه تفسیر و ترجمه و برگزاری نشست‌های علمی را از دیگر اهداف گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن ذکر کرد.

وی با اشاره به اثر الفرید فی تفسیر القرآن گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هر جلد از این تفسیر به یک جزء قرآن اختصاص پیدا کرده و تا پایان سال جلد اول این تفسیر چاپ می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: جلد دوم الفرید فی تفسیر القرآن در مرحله ارزیابی بوده و جلد سوم آن در دست تدوین است.

وی با اشاره به چاپ جلد اول معارف قرآن برای کودکان و نوجوانان در سال گذشته گفت: این کتاب برای بازخوردگیری به برخی استادان، مربیان و نویسندگان ارائه شده تا نظرات آنها در چاپ‌های بعدی اعمال شود.

مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن کریم مرکز فرهنگ و معارف قرآن از بارگذاری سایت تخصصی ترجمه در آینده خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی از ترجمه‌های برتر به زبان‌های مختلف در این پایگاه عرضه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون معرفی ترجمه‌پژوهان کشور در حال انجام بوده و در آینده از طریق فضای مجازی عرضه می‌شود.

حسینی تفسیر جرعه‌اى از زلال قرآن، ترجمه قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان، تفسیر ترتیبی آموزشی، پیام‌های آسمانی و بازنگری تفسیر راهنما را از آثار منتشر شده گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن کریم مرکز فرهنگ و معارف قرآن برشمرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول