اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

نباید با فساد اداری بهانه به دست دشمن داد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور به رتبه‌بندی کشورها در زمینه فساد اداری اشاره کرد و گفت:‌ گرچه این رتبه‌بندی‌ها اغلب با اغراض خاصی است اما باید با جلوگیری از وقوع حتی یک جرم، بهانه‌ای به دست دشمنان نداد.

نباید با فساد اداری بهانه به دست دشمن داد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی ظهر امروز در نوزدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در خرم‌آباد گفت: اولویت نخست برنامه امسال سازمان قضایی نیروهای مسلح برخورد با جرایم مالی است که این موضوع در دستور کار مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح نیز قرار گرفته است.

وی برخورد با رشاء و ارتشاء، اختلاس، تصرفات غیر قانونی، تبانی در معاملات دولتی و تبانی در مزایده‌ها را از دیگر جرائمی عنوان کرد که با قاطعیت با آنان برخورد می‌شود.

بهرامی یادآور شد: سازمان قضایی نیروهای مسلح با برگزاری مجامع استانی توانسته است، گام‌های خوبی در راستای پیش‌بینی و پیشگیری از جرایم در نیروهای مسلح بردارد.

وی با بیان اثرات و نتایج ارزشمند برگزاری مجامع پیشگیری از وقوع جرم افزود: برگزاری این نشست‌های تخصصی در پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح کارساز بوده که نتیجه آن کاهش تخلف در نیروهای مسلح است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: به رغم افزایش آمار جرم در سطح جامعه، در نیروهای مسلح جرم و تخلف نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش نیز یافته است.

بهرامی فساد اداری را یکی از مشکلات جدی همه دولت در جهان برشمرد و گفت: برخورد با فساد اداری، شاخصی مهم برای دولت‌هاست.

وی ابلاغ قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را گامی مهم در راستای پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرم در نظام اداری دانست و افزود: در این قانون راهکاهای خوبی برای مبارزه با تخلف در نظام اداری پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین به رتبه‌بندی کشورها از نظر فساد اداری اشاره کرد و گفت: هر چند که این رتبه‌بندی عمدتا با اهداف و اغراض سیاسی صورت گرفته و در آن، رتبه ایران از نظر فساد اداری بالا اعلام شده اما باید از وقوع حتی یک جرم جلوگیری کرد تا بهانه‌ای به دست دشمنان نداد.

وی انتشار اخبار فساد و تخلفات مالی به شیوه فعلی از سوی رسانه‌ها را درست ندانست و گفت: اینگونه اخبار باید به گونه‌ای منتشر شوند که زمینه سوء استفاده دشمن علیه ایران فراهم نشود.

بهرامی افزود: به منظور جلوگیری از بهانه‌جویی دشمن، باید با جرایم اندک در نیروهای مسلح با شدت مقابله کرد؛ ضمن اینکه مقابله و پیشگیری در این زمینه بسیار مهم و در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت گفت: آنچه که امروز استکبار را شدیدا نگران کرده و به مقابله با آن پرداخته است، گسترش تفکر مهدویت در جهان است.

وی افزود: استکبار جهانی و قدرت‌های زورگو و قلدر که به اسم دموکراسی و حقوق بشر هر نوع جنایتی را مرتکب می‌شوند، برنامه‌های گسترده‌ای برای مقابله با تفکر مهدویت شروع کرده‌اند.

بهرامی از تفکر مهدویت با عنوان عدالت جهانی یاد کرد و گفت: آنچه که امروز استکبار جهانی را به هراس انداخته ناشی از گسترش همه‌جانبه تفکر مهدویت است که این تفکر، گسترش عدالت همه‌جانبه و در همه نقاط گیتی را به همراه دارد.

وی تحریم و فشار علیه ایران را ناشی از هراس غرب از گسترش تفکر مهدویت در جهان توسط جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: تفکر مهدویت، سدی استوار در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی استکبار است.

بهرامی گفت: آن چیزی که نظام اسلامی ایران دنبال می‌کند غلبه تفکر مهدویت بر همه استکبار جهانی است و باید تلاش کرد تا اقدامات و کارهایی که انجام می‌دهیم در راستای تفکر مهدویت باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اظهار تاسف از کم‌توجهی به مقوله پیشگیری از وقوع جرم افزود: با جدی گرفتن مسئله پیشگیری باید تدابیری اتخاذ کرد تا تلاش و همت مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح به تربیت نیروی سالم معطوف باشد.

حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی با تاکید بر اینکه لازمه اصلاح جامعه و نیروهای مسلح، از بین بردن زمینه فساد است، اظهار داشت: در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم باید بیشتر هزینه کرد تا بتوان زمینه جرم و تخلف را از بین برد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه بر حفظ حرمت افراد در برخورد با جرم و تخلف تاکید کرد و گفت: در برخورد با جرایم ضمن قاطعیت باید دقت کرد تا حرمت افراد حفظ شود.

وی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد مهدی موعود (عج)، گفت: انتظار ظهور، روحیه امید و نشاط را در جامعه زنده می‌کند، انتظار ظهور یاس و ناامیدی را از انسان دور کرده و انسان را وامی دارد تا به دنبال خوبی، عدالت و نیکی برود.

امام جمعه خرم‌آباد وظیفه منتظران ظهور را صبر بر انتظار، مقاومت بر انتظار و ثبات قدم عنوان کرد و گفت: در زمان غیبت باید ثابت‌قدم بود و صبر کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و روحانیون به عنوان چشم نظام عمل آنها مورد نقد قرار می‌گیرد، لذا باید دقت کرد و مواظبت بود تا عمل ما موجب وارد شدن انتقاد به نظام نشود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان لرستان نیز در این نشست با بیان نهادینه شدن مسئله پیشگیری در نیروهای مسلح گفت: پیشگیری از وقوع جرم موجب کاهش جرم در سطح نیروهای مسلح شده و ارتقای سطح کیفی نیروها را به دنبال داشته است.

سید محمد محمودی مهم‌ترین علت وقوع جرم را ضعف اعتقادی فرد مجرم عنوان کرد و گفت: در این راستا و با هدف کاهش جرم، برنامه‌های آموزشی دینی و مذهبی در نیروهای مسلح استان افزایش یافته است.

نوزدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان لرستان به میزبانی فرماندهی انتظامی استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول