اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح ایجاد نظام فنی روستایی

استان فارس رتبه نخست کشوری را به دست آورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه ناظران فنی مسئول مقاومت واحدهای مسکونی در برابر حوادث قهری هستند، گفت: در طرح ایجاد نظام فنی روستایی در کشور رتبه نخست را از آن خود کرده‌ایم.

استان فارس رتبه نخست کشوری را به دست آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، سید علی‌نقی لقمانی در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون تعیین سطح ناظران نظام فنی روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، با بیان این‌ که در طرح ایجاد نظام فنی روستایی در کشور رتبه نخست را از آن خود کرده‌ایم، اظهار داشت: همواره نظارت و رعایت مقررات ملی ساختمان در مناطق روستایی مورد توجه جدی مسئولان این نهاد بزرگ عمرانی قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به ساخت 117 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان فارس تصریح کرد: در کنار جذب اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز هر طرح به سه نکته مهم و ویژه تاکید می‌شود که شامل تامین مصالح استاندارد شده، به‌کارگیری نیروهای فنی و ماهر و کنترل و نظارت دقیق بر امر ساخت این واحدهای مسکونی در روستاهای این استان است.

لقمانی افزود: برای نیل به اهداف این طرح در تولید مسکن روستایی و ارتقای سطح کیفی سازه‌های مسکونی، برنامه‌های تدوین شده مبتنی بر نظارت بر ساخت را بر عهده ناظران نظام فنی روستایی قرار داده‌ایم‌.

وی گفت: در این دوره 887 نفر از ناظران نظام فنی با هدف ارزیابی دانسته‌های علمی و فنی خود حضور یافته‌اند و سپس بر مبنای ارزیابی انجام شده و توان علمی و فنی هر ناظر اقدام به رتبه‌بندی این افراد در سطح استان می‌کنیم و این در شرایطی است که رتبه‌بندی انجام شده به معنای قبول مسئولیت مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی در حال ساخت و اعمال نظارت‌های ناظران فنی است که در دوره مقاومت در برابر حوادثی مانند زلزله مورد تأیید قرار می‌گیرد.

لقمانی در پایان افزود: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال 1384 با هدف مقاوم‌سازی مسکن روستائیان در مقابل حوادث قهری با مشارکت جدی آنان آغاز شده است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول