اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی یزد خبر داد

وقوع 7 فقره قتل در یزد طی سال جاری

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان یزد از وقوع هفت فقره قتل از ابتدای سال جاری تاکنون در یزد خبر داد و گفت: تاکنون قاتلان پنج مورد از این قتل‌ها شناسایی و دستگیر شده و دو مورد دیگر در دست پیگیری است.

وقوع 7 فقره قتل در یزد طی سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، منوچهر امان الهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: طی چهار ماه گذشته شرایط امنیتی حاکم بر استان یزد خوب بوده و مسائل مهم و حادی را در حوزه امنیت نداشتیم و در بسیاری از موارد متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان یزد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 810 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان یزد کشف و ضبط شده است که بیشترین میزان مربوط به تریاک بوده است.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: از این میزان کشفیات 3 هزار و 65 کیلوگرم تریاک، 618 کیلو گرم حشیش، 22 کیلوگرم هروئین، 25 کیلوگرم مرفین بوده است.

امان الهی همچنین با اشاره به طرح برخورد و مبارزه با قاچاقچیان در سطح استان گفت: در اجرای این طرح هفت باند قاچاق و فروش مواد مخدر در استان یزد شناسایی شده و با اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده خرده فروشان مواد مخدر نیز جمع‌آوری شدند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کشفیات کالای قاچاق نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان 12 میلیارد و 152 میلیون و 881 هزار و 565 ریال کالای قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان یزد همچنین با اشاره به کشفیات فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان یزد اظهار داشت: 396 هزار و 32 لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در یزد کشف شده است و قاچاقچیان نیز به مراکز قضایی ذیربط برای رسیدگی به پرونده معرفی شده‌اند.

امان الهی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی پلیس افزود: در حوزه سرقت و برخورد با سارقان، با اقدامات و برخوردهای پیشگیرانه از سال گذشته در بحث آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی برای عموم، افزایش و تقویت گشت‌های انتظامی و کنترل شاهد کاهش 29 درصدی انواع سرقت‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: در بحث سرقت از منازل با 48 درصد کاهش، سرقت اتومبیل و موتور سیکلت با 20 درصد کاهش، سرقت تجهیزات داخل خودرو 43 درصد کاهش، در زمینه کیف قاپی و جیب‌بری هم به ترتیب با 22 و 69 درصد کاهش مواجه شدیم که نشان دهنده برخورد جدی پلیس در این زمینه است.

امان الهی با بیان اینکه از عمده‌ترین مشکلات پلیس در سال گذشته سرقت احشام بوده است، تصریح کرد: با کشف و دستگیری باند سرقت احشام در یزد، میزان سرقت احشام نیز 37 درصد کاهش داشته است و می‌توان گفت تقریبا سرقت احشام در یزد برچیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی و انهدام باندهای مختلف در زمینه سرقت گفت: در بحث سرقت از منازل و مغازه و نیز تجهیزات داخل خودرو چندین باند شناسایی و منهدم شده‌اند.

امان الهی افزود: در این زمینه هفت باند سرقت از منزل با 70 فقره سرقت، سه باند سرقت از مغازه با 150 فقره سرقت، سه باند سرقت تجهیزات داخل خودرو با 100 فقره سرقت و نیز یک باند سارقان زورگیر شناسایی با هشت فقره زورگیری شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به برخورد شدید پلیس با جرایم رایانه‌ای در استان یزد و نیز راه‌اندازی پلیس ویژه در این زمینه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 29 پرونده در این زمینه تشکیل شده است که عمده جرایم به صورت برداشت‌های غیرمجاز به صورت الکترونیکی بوده است.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول