اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حوادث سوریه

دشمنان ‌با بحرانی ‌جلوه دادن وضعیت سوریه ‌به دنبال منافع خود هستند/ علمای اسلام به گوش باشند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به جنگ رسانه‌ای غرب در خصوص اوضاع سوریه گفت: هدف دشمنان در سوریه بشار اسد نبوده بلکه آنها به دنبال ضربه زدن به مقاومت هستند.

دشمنان ‌با بحرانی ‌جلوه دادن وضعیت سوریه ‌به دنبال منافع خود هستند/ علمای اسلام به گوش باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای جمعیت علمای اسلامی لبنان در سخنانی وحدت بین شیعه و سنی را جهادی بزرگ دانست و اظهار کرد: نقش شما در ایجاد وحدت بین امت اسلامی بسیار مهم و حیاتی است، شما خطر را خوب احساس کردید که تفرقه بین مسلمین بدترین مصیبت برای اسلام و جامعه اسلامی است، همان طور که دشمنان و صهیونیسم هم این مسئله را خوب متوجه شدند.

وی افزود: متاسفانه در میان جامعه اسلامی افرادی هستند که تفرقه‌اندازی و ایجاد دشمنی بین مسلمین صهیونیست‌ها را کمک می‌کنند و به تعبیر قرآن کریم از درون، جامعه اسلامی را با خطر جدی مواجه می‌کنند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در این خصوص ابراز داشت: قرآن کریم از تفرقه به عنوان شرک یاد کرده و ما تعجب می‌کنیم که برخی از مسلمانان، این آیات الهی را می‌خوانند ولی باز هم بر طبل تفرقه می‌کوبند. 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع سوریه اظهار کرد: هدف دشمنان در سوریه بشار اسد نیست بلکه هدف آنها ضربه زدن به مقاومت است و در مرحله بعد نیز عراق و ایران و سایر کشورهای اسلامی را هدف قرار داده‌اند و با در اختیار داشتن قدرت رسانه‌ای می‌کوشند وضعیت سوریه را بحرانی و مخدوش جلوه دهند تا از این طریق به منافع خود دست یابند.

وی خطاب به اعضای جمعیت علمای اسلامی لبنان گفت: شما هم اگر می‌خواهید صدایتان به گوش جهانیان برسد باید تریبون و رسانه در اختیار داشته باشید و بدون این ابزار صدای شما به هیچکس نخواهد رسید.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه امروز گوش‌های شنوای زیادی برای شنیدن پیام اسلام در دنیا وجود دارد تصریح کرد: دشمنان با طرح مسائل تفرقه‌انگیز میان جامعه مسلمین می‌کوشند تا ما را مشغول کنند تا صدایمان به جهانیان نرسد و شما با این مجموعه‌ای که تشکیل داده‌اید و میان مسلمین صلح و صمیمیت ایجاد می‌کنید در واقع جهاد انجام داده‌اید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به رشد و گسترش روزافزون اسلام در کشورهای اروپایی ابراز داشت: یکی از سیاستمداران آمریکایی گفته است که مردم آمریکا در آینده با صدای اذان از خواب بیدار خواهند شد. کما اینکه در چند سال قبل نیز قرآن مجید، پرانتشارترین کتاب در آمریکا بود؛ اینها فرصتی برای مسلمانان است که اگر متحد شوند، موفق خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط امروز جهاد حقیقی، برقراری صلح و دوستی بین جامعه اسلامی است خاطر نشان کرد: هدف جهاد ایجاد عزت بین مسلمانان است و تلاش‌های شما هم به دنبال ایجاد همین عزت در جامعه اسلامی است و این دو مسئله از نظر اجر و ثواب با هم برابر بوده و ذخیره‌ای برای قبر و قیامت شما خواهد بود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول