اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی خوزستان پیش‌بینی کرد

برداشت 175 هزار تن خرما از نخلستان‌‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش‌بینی کرد امسال با وجود شرایط اقلیمی نامناسب و کاهش کیفیت و کمیت آب رودخانه‌ها، 175 هزار تن خرما از نخلستان‌های استان برداشت شود.

برداشت 175 هزار تن خرما از نخلستان‌‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان، حلیم کوتی وسعت نخلستان‌های استان را 42 هزار و 195 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان 31 هزار و 213 هکتار بارور و 10 هزار و 982 هکتار به صورت نهال است.

وی متوسط عملکرد خرمای استان را در هر هکتار 5 هزار و 551 کیلوگرم ذکر کرد و گفت: شهرستان‌های شادگان، آبادان، اهواز، خرمشهر، بهبهان و ماهشهر بیشترین میزان سطح زیر کشت و تولید خرما را در خوزستان دارند.

کوتی تصریح کرد: در استان خوزستان حدود یک صد رقم خرما وجود دارد که در حال حاضر بیشترین تولید مربوط به ارقام استعمران، برحی، بریم، کبکاب، زاهدی و گنطار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان تولید خرما را در سال گذشته 173 هزار تن ذکر کرد و گفت: از این میزان 43 هزار تن شامل خارک، رطب و خرما مصرف داخلی بود، 19 هزار تن به صورت غیرقابل مصرف خوراکی بوده و به مصرف خوراک دام رسید و  110 هزار تن مازاد قابل صادرات برای داخل و خارج کشور بود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی 90-89 استان خوزستان از لحاظ تولید خرما و صادرات رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، افزود: در سال زراعی گذشته استان خوزستان با تولید 173 هزار تن و صادرات 60 هزار تن خرما به خارج از کشور رتبه نخست را در سطح کشور از آن خود کرد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول