اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر:

طرح لحظه‌های آسمانی در استان بوشهر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر گفت: طرح لحظه‌های آسمانی در موضوعات مختلف قرآنی در ماه مبارک رمضان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر برگزار می‌شود.

طرح لحظه‌های آسمانی در استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی‌اکبر مزارعی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: جشنواره لحظه‌های آسمانی از هفته نکوداشت مسجد تا هفته جهانی مساجد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 260 کانون فرهنگی مساجد تحت پوشش برگزاری این طرح خواهند بود افزود: این جشنواره در چند بخش از جمله آموزشی، مسابقه‌ای، ارائه آثار و عملکرد، پیگیری و هماهنگی برگزار می‌شود.

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر بیان کرد: بخش آموزشی شامل حلقه‌های آسمانی، واژه‌های آسمانی، ره‌توشه‌های آسمانی است که در این برنامه‌ها معارف دینی، مهدویت، تفسیر جز 30 قرآن، و حفظ قرآن بر ‌اساس طرح 1446 برای جوانان آموزش داده می‌شود.

مزارعی گفت: ‌در بخش ره‌توشه‌های آسمانی محافل روخوانی نهج‌البلاغه در ماه مبارک رمضان برای عموم نمازگزاران مساجد برگزار می‌کند.

وی گفت: در بخش مسابقه‌ای نیز موضوعات قرآن و ماه رمضان، مسجد، کانون بیداری اسلامی، ‌مسجد و امر به معروف و نهی از منکر برای رقابت بین شرکت‌کنندگان انتخاب شده است.

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر تصریح کرد: جشنواره لحظه‌های آسمانی نهایتا به جشنواره جوانان مسجدی ختم می‌شود که با شعار با جوان تا آسمان در بوشهر برگزار خواهد شد.

کسانی که در امر مسجد کوتاهی کنند اهل مسجد نیستند

وی با انتقاد از عدم توجه برخی جوانان و مسئولان به برنامه‌های فرهنگی در مساجد تصریح کرد: هر چند ما از فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد اطلاع‌رسانی کنیم اما اگر جوان خودش عضو کانون نباشد نمی‌تواند از این برنامه‌ها با خبر شود.

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر تصریح کرد: کسانی که در امر مسجد کوتاهی کنند اهل مسجد نیستند.

مزارعی افزود: در حال حاضر بین 3 تا 5 هزار جلد کتب با موضوعات مختلف در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان وجود دارد و نمازگزاران و علاقمندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: 108 کتابخانه مسجد، 15 کانون تخصصی در مساجد داریم و بیش از 70 کلاس با موضوعات مختلف در کانون‌های مساجد استان برگزار شده است.

کنگان بیشترین آمار مساجد در استان بوشهر را داراست

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر گفت: در بین شهرستان‌های استان بوشهر، کنگان بیشترین مسجد و شهرستان دشتستان نیز بیشترین کانون فرهنگی مساجد را داراست.

مزارعی اظهار داشت: طبق برنامه پنجم توسعه باید از هر 4 مسجد یک مسجد دارای کانون فرهنگی مساجد باشد و این امر نشان از اهمیت و جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کل کشور دارد.

وی گفت:‌ اگر برای مساجد و کانون‌ها جذابیت ایجاد نکنیم  بزرگسالان هم به مسجد نمی‌روند چه رسد به جوانان و نوجوانان، با حضور بیشتر جوانان در فضای کانون‌ها، نیروهای جوان جای خود را به نیروهای پیشکسوت هیئت امنای مساجد می‌دهند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول