اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر اردکان خبر داد

افتتاح دوره‌های تخصصی سرپناه اضطراری در اردکان

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان از افتتاح دوره‌های تخصصی اسکان و سرپناه اضطراری و تغذیه در شرایط اضطرار در اردکان خبر داد.

افتتاح دوره‌های تخصصی سرپناه اضطراری در اردکان

 جواد کمال آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان از برگزاری همزمان دو دوره تخصصی اسکان و سرپناه اضطراری همچنین تغذیه در شرایط اضطراری در محل جمعیت هلال احمر اردکان خبر داد و اظهار داشت: این دو دوره با حضور 50 نفر از امدادگران شهرستان و با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت آنان برگزار می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر اردکان با اشاره به برگزاری دوره‌های عمومی امداد و کمک‌های اولیه در سه ماهه نخست سال جاری در محلات، اصناف و ادارات شهرستان اردکان عنوان کرد: این آموزش‌ها در راستای تحقق شعار "در هر خانواده یک امدادگر" در پایگاه‌های محلی و منازل انجام می‌شود و گروه هدف نیز در درجه اول زنان خانه‌دار هستند.

کمال آبادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از وقوع پنج تصادف در پنج روز گذشته در محورهای اردکان - خرانق و اردکان -نایین خبر داد و تصریح کرد: در این حوادث جاده‌ای متاسفانه یک نفر بر اثر واژگونی خودرو کشته شد و در چهار حادثه رانندگی دیگر، هفت نفر مصدوم شدند.

وی همچنین با اشاره به خفگی یک کودک سه ساله در حوض پارک ملی اردکان در هفته گذشته عنوان کرد: متاسفانه این کودک به علت غفلت پدر و مادر و عدم آشنایی سایرین با مبانی کمک‌های اولیه جان خود را از دست داد.

کمال آبادی ادامه داد: کودک ابتدا به یک درمانگاه و سپس به بیمارستان ضیایی اردکان منتقل می‌شود که بر اثر هدر رفتن زمان طلایی نجات، از دست رفت.

رئیس جمعیت هلال احمر اردکان همچنین از مرگ یک مرد بر اثر برق گرفتگی در روستای چاه افضل اردکان خبر داد و اضافه کرد: این مرد به منظور رها ساختن بادبادک فرزندش از تیربرق بالا رفته و با یک تکه میلگرد آهنی قصد داشته بادبادک را از سیم‌های برق جدا کند که با برخورد میلگرد به سیم برق دچار برق گرفتگی شده و در دم جان می‌بازد.

کمال آبادی همچنین با اشاره به آغاز عملیات احداث دو پایگاه امداد و نجات خرانق و چوپانان گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای چوپانان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین پایگاه خرانق با 10 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار 2 میلیارد ریال تا نیمه ماه آینده افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول