اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها خبر داد

اجرای پروژه ترسیب کربن در 6 استان کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها از اجرای موفق ترسیب کربن در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این راستا این پروژه در 6 استان دیگر کشور اجرا می‌شود.

اجرای پروژه ترسیب کربن در 6 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس کارگر پیش از ظهر امروز در جلسه معرفی دستاوردهای پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی اظهار کرد: این پروژه در استان‌های کرمان، تهران، بوشهر، البرز، مرکزی و سمنان اجرایی می‌شود.

وی افزود: پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی در دو فاز اجرا شده که فاز دوم آن با اعتبار 2 میلیون دلار در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری با بیان اینکه پروژه ترسیب کربن در ابتدا در  سطح 200 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی اجرا شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون اجرای این پروژه به سطح یک‌ میلیون و 200 هزار هکتار در شش استان کشور افزایش یافته است.

کارگر ادامه داد: دستاوردهای موفق پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی سبب شده این پروژه در شش استان دیگر کشور نیز اجرا شود.

وی اضافه کرد: اجرای موفق این پروژه در خراسان جنوبی سبب شده تا در نیمه نخست امسال همایشی با حضور تمامی استانداران سطح کشور برای بازدید از دستاوردهای پروژه ترسیب کربن برگزار شود.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این جلسه به همکاری خوب مردم در اجرای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها از اهداف اصلی این سازمان است.

آجای چیبر به اجرای طرح پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تشکیل گروه‌های جامعه روستایی در این پروژه به طور ویژه جلب توجه می‌کند.

وی ادامه داد: حضور و مشارکت مردم در این پروژه بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در رأس هیئتی بلندپایه امروز در سفر به استان خراسان جنوبی از روند اجرای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در منطقه حسین‌آباد بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول