اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد خبر داد

کاهش 25 درصدی دانشجو در دانشگاه‌های آزاد منطقه 16

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال 90 و 91 منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی 25 درصد کاهش دانشجو داشته و در بعضی از واحدها در بعضی از رشته‌ها اصلا ثبت‌نامی صورت نگرفته است.

کاهش 25 درصدی دانشجو در دانشگاه‌های آزاد منطقه 16

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی ایروان مسعودی‌اصل صبح امروز در هشتمین جلسه شورای پژوهشی منطقه 16 دانشگاه آزاد که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج تشکیل شد اظهار داشت: یکی از سیاست‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاهش شهریه و درآمدزایی است.

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد افزود: تقاضای اجتماعی برای ورود به دانشگاه‌ها حداقل در برخی از رشته‌های کاردانی و کارشناسی کمتر شده است.

وی به رقابت به وجود آمده در بین دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: رقابت‌هایی که بین دانشگاه‌ها وجود دارد بر اثر به وجود آمدن دانشگاه‌هایی همچون پیام نور، جامع علمی کاربردی و خود دانشکده‌ها و یا پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی در شهرستان‌ها است که عرصه رقابت را برای جذب دانشجو تنگ‌تر کرده است.

مسعودی اصل ادامه داد: در سال 90 و 91 منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی 25 درصد کاهش دانشجو داشته است و در بعضی از واحدها در بعضی از رشته‌ها اصلا ثبت‌نامی صورت نگرفته که خود یکی از چالش‌هایی است که وجود دارد.

وی گفت: با توجه به کاهش 15 درصدی شهریه دانشجو اما، حقوق کارکنان هیئت علمی نیز 15 درصد افزایش یافته است.

مسعودی‌اصل با بیان اینکه برنامه محوری پژوهش را یک اصل عنوان کرد یادآور شد: بدون پژوهش نباید تصمیم‌گیری شود و محور تصمیم‌گیری‌ها باید پژوهش باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه پژوهشی در کشور جزیره‌ای عمل می‌شود و این باعث شده است که ما یک نقشه جامع علمی برای حوزه پژوهش نداشته باشیم.

مسعودی‌اصل به الزاماتی که برای دانشگاه‌ها در زمینه آزمایشگاه کاربردی و تحقیقاتی وجود دارد اشاره کرد و گفت: در ماده 18 برنامه پنجم توسعه به عنوان یک تکلیف تاکید شده است که 50 درصد امتیازات پژوهشی دانشگاه‌ها در راستای حل مشکلات جامعه باشد.

مسعودی‌اصل احیاء فرهنگ پژوهش را مورد تاکید قرار داد و گفت: یک بازسازی و مهندسی ساختار فرهنگی باید در نظام آموزشی ما صورت بگیرد.

وی ارتباط با صنعت و جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: نظام آموزش توجهی به حوزه پژوهش نکرده است.

مسعودی‌اصل اضافه کرد: باید به سوی پژوهش‌های کاربردی حرکت کنیم و تاکید ما این است که در منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات دو استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و با پژوهش‌های کاربری و با اعتمادسازی و ارتباط با صنعت می‌توانیم به سمت یکی دیگر از برنامه‌های پنجم توسعه که بحث تجاری است حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید به سمت پژوهش‌های کابردی حرکت کرد گفت: می‌توانیم با برقراری ارتباط با صنعت بودجه‌های غیر دولتی را جذب کنیم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول