اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشورتی گروه‌های اصلاح‌ طلب در اردبیل

کواکبیان جزئیات طرح مناسک را تشریح کرد/ درآستانه انتخابات کلید میزنیم

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: طرح مناسک «مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور» برای فعال کردن گروه‌های اصلاح طلب در یک سال فرصت باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برنامه‌ریزی شده است.

کواکبیان جزئیات طرح مناسک را تشریح کرد/ درآستانه انتخابات کلید میزنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی کواکبیان در نشست مشورتی گروه‌های اصلاح‌ طلب در اردبیل اظهار داشت: مشکل ما از دیرباز در حوزه سیاست‌گذاری، کار و اجرا ، اصرار بر حضور افراد لایق و نالایق یک جریان و گروه خاص در کشور بوده است در حالی که قرار نیست دلسوزان نظام به خاطر نگاه حزبی و جریانی حذف شده و یا کنار گذاشته شوند.

8 سال آینده باید کابینه ائتلافی تشکیل شود

وی بیان داشت: ما راغب هستیم در دو دوره ریاست جمهوری آینده که اغلب پیوسته است کابینه ائتلافی در کشور تشکیل شود.

عضو موسس شورای اصلاح‌طلبان با اعلام اینکه در هشت سال گذشته این خطا آشکار به نظر می‌رسد، گفت: البته اصلاح ‌طلبان نیز چنین خطایی را در مجلس ششم مرتکب شدند که تمایل داشتند تنها جریان اصلاح طلب در مجلس حضور داشته و رقیب حذف شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری به فرصت یک ساله پیش رو تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد و افزود: نخبگان اصلاح‌طلب در تمام استان‌ها گرد هم آمدند تا با بررسی نامزدها و کاندیداهای احتمالی شایستگان را برگزیده و آنها را به عنوان اصلاح‌طلب شش دانگ برای انتخابات ریاست جمهوری آماده کنند.

طرح مناسک با مشارکت 4000 اصلاح‌طلب نخبه در کشور اجرا می‌شود 

کواکبیان به طرح مناسک مخفف کلمه «مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور» اشاره کرد و ابراز داشت: فعال کردن گروه‌های اصلاح طلب در یک سال فرصت باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراها یک حرکت مطلوب و پسندیده به شمار می‌رود هر چند معتقدیم با توجه به روز شوراها، انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراها اگر قرار است به صورت همزمان برگزار شود اسفند ماه یا اوایل اردیبهشت ماه باید برگزار شود تا شوراها نیز از نهم اردیبهشت‌ماه سال آینده دوره جدید خود را آغاز کنند.

وی بیان داشت: بنده با افزوده شدن دو سال به عمر شوراها در مجلس هشتم مخالف بودم اما معتقدم از فضای انتخابانی شورا می‌توانیم برای حضور آحاد مردم برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم استفاده کنیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری یکی از آفت‌های انتخابات پیش رو را تعدد کاندیداها آن هم از سوی گروه‌های اصلاح طلب توصیف کرد و گفت: نباید خطای مجلس نهم را تکرار کنیم که از 150 نفر لیست اصلاح‌طلبان تنها 32 نفر رای آورده و راهی مجلس شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو موسس شورای اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ما سه گزینه پیش رو داریم که در قالب طرح مناسک باید آنها را مورد بررسی و دقت نظر قرار دهیم، افزود: اگر قرار باشد نیاییم که به جدی مخالف حضور نیافتن و قهر کردن هستیم باید متحد عمل کنیم در حالی که ما نظام را قبول داریم و اگر قرار است اصلاح و تغییری در حوزه اجرای کشور رخ دهد باید در محدوده و محصوره نظام صورت بگیرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گزینه دوم را معرفی نکردن کاندیدای مشخص و گزینه سوم را نیز اجماع روی یک کاندیدای قوی و مورد اقبال بیان کرد و گفت: با استفاده از تجربه هشت سال گذشته طرح مناسک را مطرح کردیم تا با حضور 4 هزار نخبه اصلاح طلب کشور به تعداد 40 نفر در هر استان شاکله و شالوده این مجموعه را تشکیل بدهند که شامل احزاب، گروه‌ها، وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران دوران اصلاحات، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی طیف اصلاح‌طلب است.

وی بیان داشت: با شکل‌گیری مجمع استانی مجمع نخبگان اصلاح طلب باید در قالب شورای مرکزی بعد از شور و مشورت در زمینه کاندیداها تصمیم‌گیری کرده و منشوری را نیز در این زمینه تهیه کنند تا کاندیدای مورد نظر آن را تایید و امضا کنند.

کواکبیان با بیان اینکه با مطرح شدن اجرای طرح مناسک با خاتمی و مجمع روحانیون مشورتی داشتیم تا این کار را در آستانه انتخابات کلید بزنیم، افزود: با نظر موافق بزرگان اصلاح طلب این کار را با سرکشی به تمام استان‌ها آغاز کردیم و تا پایان ماه رمضان سعی داریم به یک جمع‌‌بندی اولیه در این زمینه دست پیدا کنیم تا نظرات اعضا در اختیار کاندیدای مورد نظر قرار گیرد یا خود کاندیدا با حضور در استان‌های مختلف در جریان رویکردها و خواسته‌ها و مطالبات قرار بگیرد.

عضو موسس شورای اصلاح‌طلبان گفت: هرچند رقیب ما دوست ندارد ما در انتخابات پیروز شویم اما بسیار علاقمند هستند اصلاح‌طلبان با حضور خود تنور انتخابات را گرم کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: اگر قرار است در انتخابات کاندیدایی معرفی نکنیم و نظر جمعی در این زمینه معرفی نکردن فرد خاص باشد ما به نظر و اراده جمعی احترام قایل می‌شویم اما نباید برخی تک‌روی‌ها را به مانند انتخابات مجلس نهم شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال عده‌ای از شرکت‌کنندگان در این نشست ابراز داشت: بعد از حادثه 88 به نام اصلاح‌طلبان، اتفاقاتی را رقم زدند که اگر این تندروی‌ها در قبال مطرح‌کنندگان موضوع جمهوری ایرانی مطرح می‌شد باید رسوایی بخشی از بدنه دولت فعلی را نیز شاهد بودیم.

کواکبیان ادامه داد: هرگز اصولگرایان حاضر نیستند برای حضور و مشارکت ما در انتخابات فرش قرمزی پهن کنند و ما باید خودمان احساس تکلیف کرده و در انتخابات حضور قوی داشته باشیم.

عضو موسس شورای اصلاح‌طلبان با تعریفی از اصلاحات گفت: اصلاحات یعنی به سامان کردن تمام نابسامانی‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... که البته این سامان کردن باید در چارچوب منافع ملی، پایبندی به قانون اساسی، ارزش‌های دینی و خط امام راحل به عنوان اساس اصلاحات صورت بگیرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول