اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کدخدایی:

وارد گردونه انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ایم

خبرگزاری فارس: عضو، سخنگو و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: با آغاز به کار برخی احزاب و گروه‌های سیاسی وارد گردونه انتخابات ریاست جمهوری شده‌ایم.

وارد گردونه انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس، از شهرستان ساری عباسعلی کدخدایی عصر امروز در همایش ناظران بصیر ویژه سرپرستان دفاتر نظارت بر انتخابات در شهرهای استان مازندران با تأکید بر اینکه انتخابات آینده ریاست‌جمهوری حساس است خطاب به ناظران شورای نگهبان بیان کرد: اگر که ناظران شورای نگهبان از نظر بررسی صلاحیت‌ها کارهای کمتری دارند ولی کار در حوزه عوامل نظارتی بسیار مهم است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه باید برای مدیریت اجرایی کشور فردی را برگزینیم که واقعا قصد خدمت دارد، تصریح کرد: کسی باید به عنوان ریاست ‌جمهوری انتخاب شود که در چارچوب نظام حرکت کند و تابع محض ولی فقیه باشد.

عضو و سخنگوی شورای نگهبان وظایف اعضای هیئت نظارت بر انتخابات را وظیفه شرعی و دینی دانست و اظهار داشت: ضرورت حاکمیت قانون از مباحثی است که باید بیش از گذشته به آن پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه ناچاریم برای آرامش در زندگی اجتماعی و سیاسی نظم پیشه کنیم، بیان کرد: در صورتی در جامعه موفق هستیم که رفتار اجتماعی و سیاسی ما منطبق بر قانون باشد.

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه بی‌نظمی اجتماعی آنارشیسم سیاسی به دنبال دارد و پس از آن سرنوشت روشنی نخواهیم داشت به مسئله اختلاف‌ نظرها پرداخت و این امر را پسندیده قلمداد کرد.

کدخدایی اضافه کرد: اختلاف سلیقه‌ها و نظرها در جایی ناپسند است که به درگیری منجر شود.

وی با تصریح این نکته که اختلاف سلیقه‌ها موجب بالندگی جامعه است بر قانونمند شدن اختلاف سلیقه‌ها تأکید کرد.

این مسئول با یادآوری این نکته که تمام جوامع امروزی به دنبال قانون‌مندی و نشان دادن این مهم اساسی هستند رعایت قانون را برای زور نگفتن و کسب امتیاز بیشتر قلمداد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی را برتر و عالی خواند و اظهار داشت: قانون اساسی رفاه عمومی بین مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به اظهار نظر برخی‌ها که می‌گویند ما فلان قانون را قبول نداریم و اجرا نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: این مسئله حرف ناثوابی است.

کدخدایتی با اشاره به این نکته که مقام معظم رهبری نیز در مواجهه با برخی از مسائل بر رعایت قانون تأکید دارد، یادآور شد: مصلحت آن است که تأکید قانون اساسی اجرایی شود.

وی با اشاره به این نکته که به حاکمیت قانون نیازمندیم یادآور شد: باید یاد بگیریم از نظرات جمعی که به قانون تبدیل شده است، تبعیت کنیم.

کدخدایی با اشاره به برخی از توطئه‌های ایجاد شده از سوی دشمنان برای ایجاد بی‌نظمی در جامعه گفت: تحت فشار قرار دادن ایران در موضوع انرژی هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌گیری بیش نیست و اینها حلقه‌های یک زنجیر است که مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران در رأس این بهانه‌گیری‌ها قرار دارد.

عضو شورای نگهبان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری که دشمنان نمی‌خواهند بیداری اسلامی شکل بگیرد، اضافه کرد: بحث امروز دشمنان با انقلاب اسلامی موضوع هسته‌ای نیست بلکه خود نظام اسلامی است.

این مقام مسئول یادآور شد: حرف دشمنان این است که دست از آموزه‌های اسلامی و حاکمیت اسلامی بردارید.

کدخدایی با تصریح این نکته که با تدابیر مقام معظم رهبری به خوبی از سختی‌ها عبور کردیم، اضافه کرد: در مقابل دشمنی‌ها باید بیدار باشیم و مقاومت خود را از دست ندهیم.

کدخدایی تصریح کرد: تا زمانی که تمام نظرات مقام معظم رهبری را پیاده کنیم به تعبیر حضرت امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول