اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری همدان:

10 کامیون قلیان از مناطق گردشگری همدان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: سرپرست استانداری همدان گفت: در هفته گذشته 10 کامیون قلیان از مناطق گردشگری و توریستی استان همدان جمع‌آوری شد.

10 کامیون قلیان از مناطق گردشگری همدان جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان اظهار داشت: در ارتباط با بحث توریستی و گردشگری توجه به ایجاد سرویس بهداشتی یکی از بخش‌های عمده آن است که باید به تمامی زوایای بحث گردشگری به لحاظ عمقی دقت شود.

وی در رابطه با نبود سرویس بهداشتی در سد اکباتان و میدان میشان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی موظف است تا این دو منطقه را بررسی و برای ایجاد سرویس بهداشتی میزان اعتبار را به استانداری ابلاغ کند.

سرپرست استانداری همدان عنوان کرد: اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی خود بر این نکته واقف هستند که در جلسه کارگروه غذایی باید به عمق مسائل بپردازند و این کارگروه موظف است تا هر روز در رابطه با مسائل غذایی بررسی دقیق‌تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث امنیت غذایی مؤلفه بزرگی در امنیت ملی به شمار می‌رود که در این رابطه با این مؤلفه مهم فقط نباید به دنبال تأمین غذا باشیم بلکه نظارت، امنیت و سلامت بحث غذایی نیز در کنار تأمین آن مهم است.

فامیل‌کریمی در رابطه با بیماری تب کنگو در استان همدان یادآور شد: استان همدان استان امن و سالم و صد درصد ایمن در رابطه با بیماری تب کنگو است و با توجه به هشدارها و اطلاع‌رسانی‌هایی که از قبل شده است هیچ مشکلی در این رابطه نداریم.

وی در ادامه تأکید کرد: اطلاع‌رسانی و بحث هشدار‌ها باید به قوت خود باقی بماند تا از مرحله عبور از این بیماری به سلامت بگذریم.

سرپرست استانداری همدان در رابطه با بحث گردشگری اضافه کرد: در هفته گذشته 10 کامیون قلیان از مناطق گردشگری و توریستی استان همدان جمع‌آوری شد.

وی افزود: افرادی که در مراکز گردشگری اقدام به ایجاد پاتوقی برای کسب درآمد می‌زنند باید از حضور آن‌ها در مکان‌های غیرمجاز و عرضه مواد غذایی و تنقلات غیربهداشتی و سد معبر در مناطق گردشگری جلوگیری شود و مرکز بهداشت با هماهنگی سازمان‌های مربوطه باید از حضور این اشخاص جلوگیری کند.

فامیل‌کریمی در ادامه جلسه در رابطه با بحث سبوس موجود در نان اذعان کرد: کارخانه‌های تولید آرد نباید سبوس موجود در آرد را بگیرند و باید در نانوایی‌ها هم بازرسی صورت بگیرد تا نان را به صورت سفید کامل به مردم عرضه نکنند چرا که نبود سبوس در نان منجر به بروز بیماری می‌شود.

سرپرست استانداری همدان بیان داشت: درست است که خود مردم از نان سفید بیشتر استقبال می‌کنند اما باید این فرهنگ در بین آنان جا بیفتد که نان سبوس‌دار باکیفیت‌تر است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول